TP i rysowanie bałwana

Odpowiedz Nowy wątek
2007-01-02 11:01
0

Witam,

Muszę napisać program, który w trybie graficznym wyświetli poruszającego się od lewej do prawej strony bałwana.

Mam coś takiego:

cleardevice;

putpixel(600,400,white);

circle(320,360,80);
FloodFill(320,360,white);

circle(320,240,60);
FloodFill(320,240,white);

circle(335,135,5);
FloodFill(290,130,black);

circle(300,135,5);
FloodFill(300,130,black);

Bar(290,120,350,90);
circle(320,148,40);
FloodFill(320,140,white);
...

Jak lepiej zrobić? W pętli for..to..do wykonać poyższy fragment z
opóżnieniem np 5 ms czy ktoś zna inny, łatwiejszy i bardziej estetyczny (żeby
nie było widać drobnych artefaktów przy przejsciach) sposób??

Z góry dzięki za pomoc.

PozdrawiamTp

Pozostało 580 znaków

2007-01-02 21:11
0

Twój sposób, jest całkowicie niepodatny na przesuwanie. Uzywaj zmiennych CX, CY jako parametrów i wówczas prosta pętelka.
Fragment kodu, do przesuwania gwiazdy wpisanej w okrąg (tryb 320x200):

  ch := ReadKey;
  CASE ch OF
   kUp    :IF (y-64) >   0 THEN Dec(y);
   kDown  :IF (y+63) < 199 THEN Inc(y);
   kLeft  :IF (x-64) >   0 THEN Dec(x);
   kRight :IF (x+63) < 319 THEN Inc(x);
  END;
  Circle(x, y, radius);

Całośc obuduj pętlą.


<span style="color: blue">"Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem."
s.p. Marco Pantani
</span>

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0