DirectX Graphics

0

Pisze bo zycie mnie do tego zmusilo. Czy zna ktos strone o programowanie
w Delphi z uzyciem DirectX Graphics??

Podkreslam iz w googlach szukalem i znalazlem ale bardziej cienkiej to sie nie dalo.

Jesli ktos zna niech pisze...

0

Które Delphi z którym typem DirectX?

Delphi + DirectX COM
Delphi.NET + DirectX Managed
czy przez jakieś bibioteki, np.:
Delphi + DelphiX

?

0

Delphi 7

Chyba napisalem wyraznie DirectX Graphics.

0

Nie rozumiemy się chyba. DirectX Graphics jest częścią DirectX. Ja pytałem z jaką implementacją DX chcesz Delphi użyć. D7 oznacza, że raczej nie DX Managed.

Więc wybiorę za Ciebie: w implementacji DelphiX oraz Asphyre. Zabawa z COM jest po prostu masakrą - napisałem tak na próbę kilka rzeczy, ale jeśli COM to tylko CPP, bo do Delphi nie ma kompletnych nagłówków. Tym bardziej, że DelphiX i Asphyre są ich rozwiniętą, wygodniejszą wersją. Szukaj właśnie pod tymi hasłami.

Tutorial DelphiX
Cyrylicą ale zrozumiale
Głównie dla ObjectPascal - może i będzie zgodne
Trochę starsze
Tu masz trochę linków

0

Wiec tak:
-DelphiX - wiekszego syfu nie widzialem.
-Asphyre - tutaj zastrzezen nie mam.

DirectX Graphics - czysty. w nim napisny np. Soldat.
DirectX Graphics jest to polaczenie DirectDraw i Direct3D.

Zebys bardziej pojal o co mi chodzi zassij to:http://www.soldat.pl/downloads/MapMakerSrc.zip
Jest tam kod zrodlowy do Soldat Map Maker i miedzy innymi cala biblioteka DirectX Graphics(JEDI).
Chyba jednak nie mozesz mi pomoc... Nie specjalnie wiesz o co mi chodzi....

0
Ja2 napisał(a)

Wiec tak:
-DelphiX - wiekszego syfu nie widzialem.

Zgadzam się.

Ja2 napisał(a)

-Asphyre - tutaj zastrzezen nie mam.

To nawet lubię, ale nie używam, bo korzystam z oryginalnego DX SDK.

Ja2 napisał(a)

DirectX Graphics - czysty. w nim napisny np. Soldat.
DirectX Graphics jest to polaczenie DirectDraw i Direct3D.

Wiem co to jest, piszę w tym przynajmniej od 5 lat, w tym mam za to na koncie nagrodę na etapie ogólnokrajowym, prowadziłem z tego szkolenia pod C++ oraz C# (w DX Managed). Więc nie mów mi, że nie wiem o czym piszesz!

Nie jest to coś samodzielnego - w przeciwności do technologii jak OpenGL. To, że JEDI przetłumaczyli nagłówki do samego DirectX Graphics, wcale nie znaczy, że jest to jakaś niezależna część, bo nie jest. Ściągnij sobie lepiej oryginalne, microsoftowe SDK i zacznij pisać w .NET. Będziesz miał i łatwiejszą robotę, bo nie trzeba mieć tłumaczonych nagłówków na inny język, i kursów będzie więcej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1