Od jakiegoś czasu nie przychodziły mi maile z powiadomieniami. Jako, że wysyłałem dzisiaj wiadomość do użytkownika, zauważyłem w profilu, że muszę potwierdzić, swój adres email.
Piszę dlatego, że nie zmieniałem adresu więc trochę mnie to zaskoczyło, a rejestrowałem się jakiś czas temu ;) więc pytanie brzmi, czy faktycznie coś zmieniałem?
Wczoraj albo przedwczoraj też dostałem komunikat o potwierdzenie adresu email.
A tak swoją drogą, to dostaje 500 przy przejściu do https://4programmers.net/User
Coś jest nie tak, 25 stycznia potwierdzałem swój adres email.
Ostani mail z forum przyszedł w środę 29, dzisiaj znowu zauważyłem brak maili z powiadomieniami, wchodzę na profil i widzę:
To chyba nie jest prawidłowe...
@Panczo: to dziwne, bo z tego co widzę w Panelu Administracyjnym, system zgłasza, że Twój adres jest potwierdzony. Odhaczyłem to, zapisałem, a potem ponownie postawiłem ptaszka i zapisałem zmiany. Czy coś się teraz zmieniło?
Bo zdążyłem go już potweirdzić przed napisaniem posta...
Za pierwszym razem nie byłem pewny czy nie majstrowalem w profilu, natomiast teraz na 100% wiem, ze nic nie robiłem
Ok, gdzieś w takim razie musi być bug jednak mam za mało informacji aby odtworzyć błąd :(
to nie jest krytyczne, jak sytuacja się powtórzy, to nie będę klikał w wysyłkę maila, tylko napiszę w tym wątku, może wtedy do czegoś dojdziecie.
@Panczo: a czy Twoja nazwa użytkownika zmieniała się od czasu rejestracji?
niezmienna od 2002 roku...
U mnie dzieje się tak samo. Pierwszy raz zwróciłem na to uwagę w lutym 2019. Od tamtego momentu potwierdzałem adres jeszcze około 5 razy. Ostatni raz we wrześniu 2019. Teraz też pojawia się komunikat, że adres nie został potwierdzony i powiadomienia nie są wysyłane.
Może byliście banowani (choćby przypadkiem)?
Nie byłem zbanowany, jeżeli nawet taki przypadek się zdarzył to nie zauważyłem
Z nietypowych rzeczy, to jedynie zmieniałem adres — obecny adres e-mail jest inny niż ten, który wykorzystałem do założenia konta.
Zmiana adresu wymaga ponownego jego potwierdzenia. To akurat jest normalne. Ale zakładam, że nie zmieniałeś go 5 razy ;)
Dzisiaj jeszcze dzialalo, nie generowałem linka aktywacyjnego:
Robiłeś coś co mogłoby naprowadzić na ten bug? Zmiana hasła, ustawień profilu itp?
To stało się dosłownie przed chwilą, byłem na profilu i po nim klikałem, ale bez klikania zapisz
.
Teraz aktywowalem, aby spróbowac poklikać po profilu i odtworzyć problem, ale sie nie pojawił.
Celowo zmieniłem ustawienia powiadomien i nadal mail nie wymaga potwierdzenia.
Mój ulubiony błąd, wiadomo, że cos jest nie tak ale nia ma punktów zaczepienia
Sytuacja się znowu powtorzyła, mój adres jest do weryfikacji.
Właściwie nie robiłem nic na swoim profilu, sprawdziłem bo przestały mi przychodzić powiadomienia (ostatnie z 18 lutego).
Nie aktywuje jakby to mialo pomóc w identyfikacji problemu
Możesz potwierdzić swój adres e-mail? Musiałem tymczasowo włączyć w ORM logowanie zapisu Twojego profilu bo nie wiem skąd pochodzi to zapytanie, które aktualizuje Ci dane.
Kliknięcie na linka w maila powoduje taki komunika: Whoops, looks like something went wrong.
Znowu adres jest do aktywacji.
Na pewno potwierdziłeś swój adres e-mail? Bo wydaje się jakby od tego 20 lutego nie był nadal potwierdzony.... :(
Potwierdziłem chwile przed komentarzem w poprzednim poście: 2020-02-20 11:08
Teraz potwierdziłem jeszcze raz:
Temat wrócił:
Ok, już wiem o co chodzi :) To nie jest błąd aczkolwiek informacja o tym, że wyłączyliśmy Ci powiadomienia, powinna być bardziej widoczna dla Ciebie. Już wyjaśniam o co chodzi.
Do rozsyłania maili używamy mailguna. Co jakiś czas jednak skrzynki użytkowników "umierają", są kasowane albo z innych powodów niedostępne. Wówczas e-maile przesyłane do użytkowników wracają do nas jako niedostarczone. Wówczas wyłączamy użytkownikom powiadomienia e-mail tak jak Tobie.
Pytanie tylko, czemu co jakiś czas, Twój serwer pocztowy odrzuca nasze e-maile? Ostatnim razem było to 9 marca, gdy serwer zwrócił kod 550 z informacją authentication required
(?).
To jest postawione na Exchange Online Services mail to alias mojego konta, muszę sprawdzić dlaczego tak się dzieje, nie pamiętam kiedy przenosiłem tam konto, ale na pewno kilka lat temu....
Z tego co czytam, to taki kod błędu mógł być zwrócony bo serwer potraktował ten e-mail jako spam.
Musimy w takim razie zmienić ten mechanizm po naszej stronie aby nie był tak restrykcyjny i reagował tylko na określone kody błędów ze strony serwera pocztowego.
Przynajmniej się wyjaśniło, fajnie jakby ta informacja była widoczna poza profilem, mi nie przeszkadza moge klikać cyklicznie na potwierdzanie adresu.
Niestety musiałem póki co wyłączyć tę funkcjonalność. Mailgun nie dostarcza nam informacji z kodem błędu :( Z punktu widzenia mailguna jeżeli wygenerowany zostanie webhook, to oznacza po prostu permanent failure
. Po prostu. Kody błędu mogę dopiero w logach mailguna podejrzeć.