Dodanie informacji o limicie liczby znaków dla pola "Opis zmian" w trybie edycji artykułu w Kompendium

Odpowiedz Nowy wątek
2019-04-13 02:01
1

Propozycja

Szukałem podobnego tematu tutaj oraz w issues Coyote'a, ale nie znalazłem.

W trybie edycji artykułu w naszym Kompendium jest pole "Opis zmian" na dodanie krótkiej informacji odnośnie tego, jakie zmiany się wprowadziło. Pole to ma limit znaków – 255. Jednak użytkownik edytujący artykuł nie ma żadnej informacji na temat tej liczby, zanim nie naciśnie przycisku "Zapisz". Informacja wyświetla się dopiero po naciśnięciu tego przycisku (po przeładowaniu strony) – jako czerwone obramowanie pola "Opis zmian" i tekst wyświetlony ponad nim.

Moją propozycją jest, by gdzieś w okolicy pola "Opis zmian" dodać na stałe informację o limicie liczby znaków. Informacja może mieć formatowanie na przykład takie, jak informacja o limicie liczby znaków w polu "Skrócony opis artykułu" (także w trybie edycji artykułu), czyli:

short-article-desc-field.png

Przykład:

  1. Pole "Opis zmian" i jego okolice po wklejeniu tekstu obejmującego więcej niż 255 znaków, a przed naciśnięciem przycisku "Zapisz" wygląda tak:

changes-desc-field.png

  1. Pole "Opis zmian" i jego okolice po naciśnięciu przycisku zapisz (przy wklejonym tekście obejmującym więcej niż 255 znaków) wygląda tak:

changes-desc-field-saved.png


edytowany 5x, ostatnio: Silv, 2019-04-13 02:05

Pozostało 580 znaków

2019-04-13 19:09
2

Przydałoby się dodać do pola edycyjnego blokadę możliwości wpisania więcej niż 255 znaków, tak aby podczas pisania było widać, że blokada istnieje. A po drugie, po prawej stronie (na tej samej wysokości co etykieta Opis zmian) powinien być wyświetlony licznik znaków, coś jak podczas pisania SMS na telefonie.

Tylko trzeba pamiętać o tym, aby mimo wszystko system walidował długość podanego tekstu przed zapisem do bazy, tak aby użytkownik nie był w stanie wysłać dłuższego tekstu.


Pamiętam jak jeszcze grałem w agar.io i gamonie (aka deweloperzy) ustalili maxlength dla inputu z nickiem na piętnaście znaków, ale w ogóle nie walidowali tej długości po stronie serwera. Dzięki temu mogłem sobie odpalić narzędzia deweloperskie, zwiększyć limit lub go wywalić i wpisać bardzo długi nick, rozwalając tym samym interfejs gry (nick nie mieścił się na ekranie podczas grania).

Z ciekawości sprawdziłem – kilka lat minęło i nadal tego nie poprawili (załącznik). ;)

  • nick.png (0,16 MB) - ściągnięć: 17

Pokaż pozostałe 5 komentarzy
Lepiej nie – kupa nie śmierdzi, póki nikt jej nie rusza. :P - furious programming 2019-04-13 20:21
Swego czasu gierka robiła furorę. Latasz kulką, zjadasz inne i nie dajesz się zjeść. - Marooned 2019-04-15 15:46
@Marooned: rozumiem. :) - Silv 2019-04-15 16:34
Ktoś w końcu powinien wziąć sprawy w swoje ręce i zrobić porządną grę wykorzystującą taką mechanikę. Ale przemyśleć porządnie jak ma to działać i wyglądać, bez tego całego syfu. Gdyby była wersja desktopowa, działająca na fullscreen w trybie video i która by wyglądała faktycznie jakby żywe komórki walczyły ze sobą, to bym nawet Tetrisa porzucił dla niej. Ale że tylko ta nijaka abominacja jest, to trudno. - furious programming 2019-04-15 19:09
@furious programming: ja, jeśli chodzi o żywe komórki, to wolałbym zająć się oryginałami, gdybym miał wybór. ;) - Silv 2019-04-15 19:21

Pozostało 580 znaków

2019-04-16 07:03
2

Ok, dzięki za zgłoszenie. Dodałem taką informację. Wkrótce będzie na produkcji.

edytowany 1x, ostatnio: Adam Boduch, 2019-04-16 07:03

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0