Dział "Praca"

0

Nowy wygląd Praca jest o wiele gorszy, mniej funkcjonalny i trudniejszy w obsłudze od starego. Sugeruję wycofać się z niego

0

Obsługa raczej nikogo nie powinna przerastać, bo przecież tam tylko belka lewa zmieniła się w belkę górną i zamiast przycisków są trzy rozwijalne menu :)

Niemniej ta belka mogłaby być przypinana do góry strony.

0
MasterBLB napisał(a):

Nowy wygląd Praca jest o wiele gorszy, mniej funkcjonalny i trudniejszy w obsłudze od starego. Sugeruję wycofać się z niego

Uff. Na szczęście (mam nadzieję) nikt nie posłucha Twojej porady bo nie masz pojęcia o czym mówisz jeżeli chodzi o UX :-) Jedyne co nie pasuje na podstronie z ogłoszeniami to box po prawo z ogłoszeniami. Cała reszta jest jak najbardziej spójna chociaż moim zdaniem za duże na wysokość komponenty z ogłoszeniami.

Niemniej ta belka mogłaby być przypinana do góry strony.

Nie. Nie mogłaby. Zajmie zbyt dużą powierzchnię ekranu na desktopie. Na mobile wyjdzie pewnie z pół ekranu. A znowu przypinanie jej na desktopie i odpinanie na mobile mija się z celem :P

5

Też mi się nie podoba nowy wygląd tej kategorii serwisu. Sugeruję powrócić do wersji z ogłoszeniami – była lepsza.

0

Dzięki za feedback. Powiedz coś więcej, co Ci nie pasuje?

@furious programming: możesz zajrzeć w konsole, jaki błąd się tam pojawia? Obstawiam, że Twoja przeglądarka pewnie nie obsługuje jakiejś funkcjonalności JS...
@Hispano-Suiza: fakt, może rzeczywiście trzeba zmienić wysokość tych komponentów. Dzięki za sugestie.

P.S. Jak krytykować z pożytkiem dla rozwoju projektu Coyote

0

@Adam Boduch: nie no, to akurat dla żartu wstawiłem.


Początkowo właśnie tak myślałem – w końcu klasyczna Opera nie jest już rozwijana i masa stron wyświetlana jest błędnie lub w ogóle. Albo że ma na to wpływ redefiniowany CSS, bo sporo musiałem połatać aby interfejs 4p wyglądał dobrze (tzn. aby mi odpowiadał, nie że ogólnie źle wygląda). A jednak wszystko jest w porządku, jeśli tę stronę otworzę w prywatnej zakładce lub jeśli zajrzę tam będąc niezalogowanym. Tak więc problem istnieje wyłącznie w normalnej zakładce i gdy jestem zalogowany.

Ale nie widzę problemu – przyzwyczaiłem się już do złego renderowania stron w używanej przeze mnie przeglądarce. Jak znajdę problem to postaram się go naprawić, a jak nie to nie – w końcu tej kategorii serwisu i tak nie odwiedzam. ;)

0
Adam Boduch napisał(a):

Dzięki za feedback. Powiedz coś więcej, co Ci nie pasuje?

They hate us cause they ain't us ;)

0

@Adam Boduch: w konsoli pokazuje mi dwa błędy:

Opera/9.80 (Windows NT 5.1) Presto/2.12.388 Version/12.18 (Core 2.12.388)
Type "clear()" to clear the console.
Type "// help()" for more information.

Unhandled Error: 'this.input.locations.includes' is not a function        vue.min.js:562
Unhandled Error: Cannot convert 'this.$refs.q' to object                  vue.min.js:562

Podać więcej informacji?

0

Skoro już jest dyskusja to dorzucę swoje 2.50zł. Kierowałbym się ku takiej wersji jak na screenie. A docelowo można by przemyśleć sposób zaprojektowania elementu z ogłoszeniem tak aby był niższy. Jasny obszar to fragment, który widać bez scrollowania na rozdzielczości 1920x1080. Cztery ogłoszenia - niby nie jest źle ale pewnie można dobić do pięciu ;-)

1

@Hispano-Suiza: na takiej rozdziałce to się kupa miejsca marnuje – cały środek ekranu jest pusty, nie zawiera żadnych informacji. Spokojnie można by wyświetlać ogłoszenia w dwóch kolumnach zamiast w jednej, dzięki czemu nie trzeba się będzie rozglądać z lewa na prawo.

praca.png

Nie znam się na webdevie, jednak na pewno są jakieś bajery do tworzenia responsywnych tabelek, które można by tu zastosować. No bo wiadomo, że układ ogłoszeń powinien się dostosowywać do poziomej rozdzielczości.

1

@furious programming: Powiem Ci, że to odważny krok z Twojej strony. Kompletnie bezużyteczny z perspektywy praktyk projektowania i użyteczności ;-) Jeszcze jakby lewa strona scrollowała się w dół, a prawa w górę :D
Poza tym ten środek właśnie można wykorzystać na informacje o nazwie firmy, lokalizacji i wynagrodzeniu. Dzięki czemu wysokość komponentu ulegnie sporej zmianie.

2

Element o szerokości 1800 pikseli, do tego w połowie pusty, to jest joke, a nie „praktyka projektowania i użyteczność”.

0

@Adam Boduch: To jak będzie z tym screenshotem z poprzedniej wersji?

0

@furious programming: tak jak myślałem. Jeden z tych błędów to brak metody JS. To już poprawiłem. Drugi błąd ... hmm ... nie mam pojęcia. Możesz zobaczyć czy teraz nadal nie działa?

@Hispano-Suiza: dzięki za sugestie. Postaram się zmniejszyć trochę te elementy. Natomiast po prawej stronie wyświetlana jest lista ogłoszeń dodanych do obserwowanych oraz lista moich ogłoszeń, które zostały dodane:
screenshot-20190306091359.png

Myślę jednak że póki użytkownik nie dodał żadnych ogłoszeń do ulubionych oraz nie opublikował żadnej oferty, to można tego sidebara chować. Wówczas wyglądałoby to tak (bo trzeba zostawić przycisk umożliwiający publikacje nowych ofert).

screenshot-20190306091614.png

1

@Adam Boduch: teraz wszystko gra – strona wyświetla się prawidłowo i nie ma błędów w konsoli. ;)

0

@Adam Boduch: Ustrzeliłem taką luźną propozycję na szybko - stosując się do stylu jaki tu panuje. Przycisk można spróbować wpasować w tym miejscu. Kwestia dostosowania całości :P

praca.png

1

Oto co jest nie tak według mnie w nowej szacie graficznej działu Praca

1. Ergonomia
Oto jaką drogą trzeba przemieścić kursor myszy aby po wejściu do działu Praca wybrać leżące skrajnie z prawej miejscowości oraz technologie:
Zła ergonomia 1.PNG
Zła ergonomia 2.PNG
Tymczasem w starej wersji było coś takiego:
Stara wersja - lepsza ergonomia.png
Strzałka krótsza obrazuje gdzie mniej więcej się zaczynały pola wyboru technologii/miejscowości, a dłuższa gdzie kończyły. Niestety @Adam Boduch nie miałeś screenshota poprzedniej wersji pod ręką aby ładnie porównać :/
Co więcej.
W starej wersji od razu mogłem wypatrzeć i jechać kursorem do interesującej mnie technologii i miejscowości, w nowej mam widoczne tylko miejscowości. Poza tym nie trzeba było majtać kursorem z lewa na prawo, bo wybór technologii, po czym miejscowości robiony był praktycznie jednym, płynnym ruchem.

2. Widoczność wyboru
W nowej wersji, jak wybiorę powiedzmy z miejscowości owe Gliwice, to wyszarzenie reszty przycisków jest zbyt delikatne. No nie można by dać jakiejś zielonej ramki dodać do checkable buttona??
Podświetlenie wyboru.PNG
Stara wersja w tym aspekcie też wygrywała po całości, tam po zaznaczeniu którejś z opcji po lewej nie można było mieć wątpliwości, co zostało wybrane.

3. Działanie
Przez wprowadzenie tej belki z lokalizacją, technologią i wynagrodzeniem nietrudno doprowadzić do stanu, w którym użytkownik strony nie otrzymuje pełnej informacji. Oto przykład:
Wyszukiwanie.PNG
Na belce nastawiłem lokalizację Gliwice, przełączyłem się na inną kategorię z belki - informacja o tym, iż są wybrane Gliwice jest schowana. Teraz w oknie wyszukiwarki wpisuję C++, pole lokalizacja zostawiam puste więc jako użytkownik raczej spodziewam się, iż wszystkie oferty z C++ pokaże...a tymczasem ZONK, bo nadal pod uwagę bierze owe nieszczęsne Gliwice.
I kolejna ciekawostka - na belce mam wybrane coś innego niż lokalizacja, pole "szukaj po tytule itd" zostawiam puste, w lokalizacji wpisuję Warszawa, daję enter -> szuka i znajduje oferty z Warszawy. A teraz ciekawostka - na belce nadal zaznaczone są Gliwice :]

4. Pustostany
pustostany.png
Jak widać, jest tu w Peruna zmarnowanego miejsca

Wnioski
Spartolone po całości, coś jak "geniusze" od markdowna. I nie, partactwa nie tłumaczą żadne hasełka "bo to teraz jest trendy", "tak się dzisiaj tworzy strony", czy "nie znasz się na tworzeniu UI".

Jak poprawić
Przywrócić stary dział Praca aby mieć pod bokiem do porównania czy nowy dział faktycznie wychodzi lepiej, a ten obecny tymczasowo dać jako "Praca - w budowie", i tam wspólnymi siłami zaprojektujemy to lepiej.

2

Co wy w ogóle to ja nawet nie wiem :D Sami specjaliści widzę nie mający pojęcia o projektowaniu. Próbujecie forsować na siłę swoje ideologie, które są uznawane za antywzorce. Proponuję iść powiedzieć ludziom z budżetami przekraczającymi setki lub tysiące razy ten projekt, że...

Spartolone po całości, coś jak "geniusze" od markdowna. I nie, partactwa nie tłumaczą żadne hasełka "bo to teraz jest trendy", "tak się dzisiaj tworzy strony", czy "nie znasz się na tworzeniu UI".

  • pracuj.pl
  • nofluffjobs.com
  • jobs.stackoverflow.com

Jedynym rozwiązaniem jakie bym ewentualnie uwzględnił to wyeksponowanie na wierzch wszystkich opcji jedne pod drugimi bez przełączania między kartami. Skoro już Panów męczy tak klikanie. Wtedy zostaje tylko input wyszukiwania, a pod nim:

  • Lokalizacja
  • Technologie
  • Widełki

A te wasze pustostany są dla długich nazw ofert, które gdzieś trzeba pomieścić.

2

@Hispano-Suiza: ale masz świadomość, że argument o treści "Tak jest ok, bo wszyscy tak robią" jest na poziomie "jedzcie gvno, miliardy much nie mogą się mylić" :p

Zauważ też, że padają tutaj konkretne argumenty, rysunki itp. Nie jest to na zasadzie "mi się nie podoba, jest do tyłka" tylko wszystko jest uzasadnione i wyjaśnione.

0

@MasterBLB: dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Teraz już wiem o co chodzi. Zastanawiałem się w ogóle czy dodawać filtr "Lokalizacja" skoro wyżej jest miejsce na wpisanie miasta.

1

@Adam Boduch: , a co nie tak było ze starym działem? Bo poprzednio jak korzystałem to jakoś nic negatywnego mi się jakoś w oczy nie rzuciło, w przeciwieństwie do nowej wersji.
Bo nie przypuszczam, iż pewnego dnia obudziłeś się z myślą "A, strzelę se kompletnie nowy wygląd działu Praca"

4
Hispano-Suiza napisał(a):

Sami specjaliści widzę nie mający pojęcia o projektowaniu. Próbujecie forsować na siłę swoje ideologie, które są uznawane za antywzorce.

To nie z nami jest coś nie tak – to cały współczesny internet jest jednym wielkim antywzorcem. Co jeden serwis to lepszy, kupa na kupie, a z tej kupy jeszcze kupa okienek wyskakuje. Same wspaniałości, wszystkie przeciw użytkownikowi.

  • pracuj.pl

Zobaczyłem – istna tragedia. Na moim półmetrowym ekranie mieszczą się aż cztery oferty, z jeszcze mniejszą ilością informacji niż w naszym dziale z ogłoszeniami (click).

  • nofluffjobs.com

Tu jest znacznie lepiej – itemki ogłoszeń są długie, ale niskie, dzięki czemu na ekranie mieści się ich dziesięć i pół (click). Póki się patrzy na ekran to jest dobrze, bo jak kliknę w przycisk do pokazania większej liczby ofert, to muszę pół minuty czekać aż się strona zaktualizuje, w międzyczasie podziwiając wysyp dziwnych znaczników i innych glitchy (click).

  • jobs.stackoverflow.com

Tu podobnie jak w pierwszym przypadku – całe cztery oferty, ze znikomą ilością informacji (do tego jeszcze przyklejony pasek menu głównego zmniejsza obszar w pionie). Dobrze chociaż, że po obu stronach są paski z menu i różnymi bzdetami, to przynajmniej te kupki informacji są w zasięgu wzroku (click).

Przy czym z całym brakiem szacunku, ale pod względem efektywności działania, wszystkie wymienione jako ”wzorce” serwisy mają gigantyczną moc ssącą i nie umywają się do szybkości działania naszego działu z ogłoszeniami. Aż boję się sprawdzić na smartfonie i tablecie, bo nie chcę żeby się zepsuły z przegrzania.


A te wasze pustostany są dla długich nazw ofert, które gdzieś trzeba pomieścić.

Przeglądnąłem wszystkie strony ofert i najdłuższy tytuł jaki znalazłem ma 59 znaków, o fizycznej szerokości 470px (click). Większość tytułów ofert ma mniej niż trzydzieści znaków, nie więcej niż trzysta-trzysta pięćdziesiąt pikseli w poziomie.

Tak więc nie ma żadnego powodu, aby zostawiać puste miejsce dla długich tytułów, bo takich nikt nie używa i nie ma powodu, aby używał. Chyba że branża wymyśli nowe standardy na dziesięcioczłonowe nazwy stanowisk.

1
cerrato napisał(a):

@Hispano-Suiza: ale masz świadomość, że argument o treści "Tak jest ok, bo wszyscy tak robią" jest na poziomie "jedzie gvno, miliardy much nie mogą się mylić" :p

Zauważ też, że padają tutaj konkretne argumenty, rysunki itp. Nie jest to na zasadzie "mi się nie podoba, jest do tyłka" tylko wszystko jest uzasadnione i wyjaśnione.

Jasne! Ale Ci wszyscy robią tak z jakiegoś powodu. I ten powód nie wziął się znikąd ;-) Znam projekt w którym od 8 lat (początek) projekt strony zmienia się co tydzień. Wszystko leci przez load balancery i serwuje się jakiemuś wycinkowi ruchu dane rozwiązanie dla testów. Chłopaki doszli do konwersji na poziomie o zgrozo 93%(!) - przy wyglądzie ogłoszeń jak wyniki Google sprzed ~8-10 lat. Chyba nie muszę tłumaczyć co oznacza konwersja na takim poziomie gdy każdy klik = prowizja? :-)

To, że Ty czy ja postrzegamy coś inaczej nie oznacza, że wszyscy tak robią. Skądś się wzięły te wszystkie rozwiązania podczas projektowania różnego rodzaju usług i uwierz, że lata kombinowania nikomu na dobre nie wyszły. Często lepiej powielić coś co jest sprawdzone i działa niż wymyślać koło na nowo. Lata spędziłem na wymyślaniu na nowo i nawet nie chcę sobie przypominać ile tysięcy dolarów wypłat przez moje zrobię to lepiej straciłem :P

To nie z nami jest coś nie tak – to cały współczesny internet jest jednym wielkim antywzorcem. Co jeden serwis to lepszy, kupa na kupie, a z tej kupy jeszcze kupa okienek wyskakuje. Same wspaniałości, wszystkie przeciw użytkownikowi.

Doskonale rozumiem o czym mówisz. Mi też się wiele rzeczy nie podoba i lata z nimi walczyłem (gdy jeszcze bawiłem się we freelancerkę). Każda moja batalia przegrana. Książki i samozwańczy spece od projektowania mają lepiej gadane i generalnie tylko gadają, a ja jeszcze musiałem projektować. Więc koniec końców nie pasowało mi branie większej ilości roboty niż miałem - robiłem co kazali.

Tu jest znacznie lepiej – itemki ogłoszeń są długie, ale niskie, dzięki czemu na ekranie mieści się ich dziesięć i pół (click). Póki się patrzy na ekran to jest dobrze, bo jak kliknę w przycisk do pokazania większej liczby ofert, to muszę pół minuty czekać aż się strona zaktualizuje, w międzyczasie podziwiając wysyp dziwnych znaczników i innych glitchy (click).

Owszem. Dlatego sugerowałem popracować nad wysokością komponentu i nawet podrzuciłem kawałek rozwiązania. Ładowanie na nofluff to temat rzeka i do dzisiaj nie rozumiem jak można tak u***ać performance. Tzn rozumiem - zastosowaniem Angulara/Reacta/Vue - pick one.

Przy czym z całym brakiem szacunku, ale po względem efektywności działania, wszystkie wymienione jako ”wzorce” serwisy mają gigantyczną moc ssącą i nie umywają się do szybkości działania naszego działu z ogłoszeniami. Aż boję się sprawdzić na smartfonie i tablecie, bo nie chcę żeby się zepsuły z przegrzania.

Nie sprawdzaj. Działa równie c***wo na smartfonie :-)

Przeglądnąłem wszystkie strony ofert i najdłuższy tytuł jaki znalazłem ma 59 znaków, o fizycznej szerokości 470px (click). Większość tytułów ofert ma mniej niż trzydzieści znaków, nie więcej niż trzysta-trzysta pięćdziesiąt pikseli w poziomie.

W porządku. Może tu na specjalistycznym, dedykowanym do konkretnej grupy docelowej projekcie można sobie eksperymentować ale na portalach z typowymi ogłoszeniami o każdą pracę to nie przejdzie. Zdarzają się długie potworki niestety, a dział UX każe Ci zrobić szerzej i koniec.

Finalnie nie jestem absolutnie za rozwiązaniem robienia 2 kolumn. To nie będzie wygodne za nic w świecie. I nie piszę z perspektywy dobrych praktyk tylko własnych oczu. O reszcie chętnie podyskutuję :P

0

Lista ofert została zmniejszona w pionie dzięki czemu zyskaliśmy trochę px i więcej ich się zmieści na ekranie. Filtry w takim razie też zostaną poprawione.

@MasterBLB: Cel 1: wyświetlanie gdzieś pod ręką listy ulubionych ogłoszeń oraz przede wszystkim, tych, które użytkownik dodał. Boczny pasek nadaje się do tego aby tego typu dodatkowe informacje tam zamieszaczać. Cel 2: poprawienie wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Chciałbym aby filtry były bardziej kompaktowe i aby łatwo je można było znaleźć przy formularzu wyszukiwania zarówno na tel jak i desktopie.

1

O Swarogu, Trygławie, Perunie, Welesie, Rujewicie i cały panteonie...no to Ci @Adam Boduch nie wyszło. Oto, co na Firefoxie 57 uzyskałem jak nawrzucałem ofert do ulubionych (patrz na prawą część):
O Swarogu.PNG

Normalnie cyrk
title

EDIT - Dodatkowe informacje:
@Adam Boduch pokazane zjawisko występuje tylko jak dodaję oferty do ulubionych w momencie, kiedy wcześniej jeszcze żadnych nie miałem jako ulubione. Kiedy następnie wyszedłem z działu, po czym do niego wróciłem to ulubione oferty były ładnie umieszczone w div-e, czy czym tam, i nie najeżdżały na ten element szukaj pracy w czymś tam.
Niemniej, problem nadal jest dość poważny.

EDIT2:
Jak się już ta Scroll Area do przechowywania ulubionych ofert pojawi, to dodawanie/odejmowanie nowych ofert działa ładnie, nic na nic nie najeżdża.
Jedyne czego mocno brakuje to możliwości usuwania z ulubionych poprzez kliknięcie jakiegoś przycisku " - " na tej liście.

0

@Adam Boduch: pozycje ofert wyglądają bardzo dobrze – nie widzę powodu, aby zmieniać układ informacji w nich zawarty czy ich wygląd. Jest spójnie z wyglądem interfejsu pozostałych podstron.

0

OK tak jak obiecywałem @Adam Boduch, było powiedziane co jest nie tak, pora napisać, co można zrobić aby było lepiej. Pryncypia jakimi się będę kierował przy projektowaniu:

  • możliwość obsłużenia zarówno desktopów, jak i telefonów (z dotykowym ekranem, bo chyba nie ma smarfonów które takiego ekranu by nie posiadały?)
  • obsługa ulubionych ofert
  • wygoda i ergonomia interfejsu

1. Dział "Praca" na głównej belce serwisu
Naszła mnie myśl, czemu nie dać funkcjonalności jaką ma Forum i Komprendium, czyli jak się wskaże myszą to pojawiają się podfora - dla Praca mogłyby to być "Oferty" które przechodziłyby do tego działu co mamy obecnie, "Dla pracodawcy" albo "Dodaj ofertę" byłoby skrótem do formularza dla wystawiających oferty, i ostatnią, ewentualną kategorią byłoby "Ulubione" jeśli Adam zdecydujesz, że przesunięcie ich do podziału jest OK. Mało tego, mogłyby być jakieś kategorie niewidoczne dla zwykłych żuczków-użytkowników 4p, coś w stylu "Dla Adminów"

2. Filtrowanie ofert
Widzi mi się to mniej więcej w taki sposób:
Filtrowanie podstawowy wygląd.png
Jeśli na telefonach wystarczy miejsca to można elementy przycisk Szukaj, pensja i sortuj dać w tej samej linii:
Szukaj od: [kwota][waluta] Sortuj według [kryterium]
Btw, to pole "szukaj po nazwie firmy" trza by jakoś sensowniej nazwać, np Technologie, firmy

Teraz pytanie do Ciebie Adamie - czy jesteś w stanie dać coś w stylu QSplittera poziomego? Służyłby on do kompletnego chowania filtrów aby uzyskać więcej miejsca na wyświetlanie ofert. Jeśli to kłopotliwe, to na dole, pod tymi widocznymi elementami dać zwykłego pushbuttona z ikonką strzałki w górę który by całość zwijał, oprócz samego siebie - jedynie zmieniał ikonkę na strzałkę w dół. Do tego odpowiedni tooltip "Zwiń filtry" i "Rozwiń filtry".

A teraz opis działania podstawowego. Użytkownik klika sobie praca, kursor/palec ma na głównej belce - i niedaleko pod nią już ma dłuugaśne pole technologie. Klika na nie, i wygląd filtrów zmienia się na taki:
Filtrowanie rozwinięta kategoria technologii.png
albo wpisuje sobie technologię z palca, albo klika którąś z proponowanych niżej. Jeśli kliknie którąś z poniżej to odpowiednia wartość wpisywana jest do line edita, a całość wraca do pierwotnego stanu.
I w tym tkwi zajebistość ergonomii tego rozwiązania :]
Otóż kiedy podpowiedź do technologii się zwinie na jej miejsce wskakują lokalizacje - prościutko pod znajdujący się tam kursor myszy/palec który przed sekundą wybrał coś z listy, przez co nie potrzeba zaiwaniać po ekranie, tylko kliknąć/puknąć w ekran telefonu aby przenieść fokus na line edita od lokalizacji. Jak się to zrobi to powtórka z rozrywki, tylko teraz podpowiedź będzie dla lokalizacji:
Filtrowanie rozwinięta kategoria lokalizacji.png
I ta sama sztuczka jak wyżej, po wybraniu czegoś z listy proponowanych lokalizacji ma się kursor/palec blisko kolejnych elementów. Tutaj jeszcze można dokonać usprawnień, dostrzegłem to dopiero po przygotowaniu screenshotów.
Jeśli nie da się przycisku szukaj, pensji oraz sortowania dać do 1 linii to dobrze powinno się sprawić przerobienie elementu od pensji na taki:
[combobox waluta] [reszta miejsca dla line edita]
Dzięki temu zabiegowi zachowa się ergonomię rozwiązania => chowa się lista z podpowiedziami to od razu ma się wskazanie na kolejny element do wypełnienia.

Ponadto te filtry nastawiłbym jako zakotwiczone u góry ekranu, tak jak jest to z belką 4programmers.net - dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik będzie miał cały czas przed oczami jakie kryteria nastawił, a jakby mu za wiele wysokości ekranu zajmowało to będzie miał możliwość ich zwinięcia

Potencjalne problemy na telefonach
Może okazać się, że na telefonie brakuje miejsca aby listę podpowiedzi wyświetlić całą. W takiej sytuacji widzę dwa wyjścia:

  • albo listy rozbić na pływający layout kompresujący się do X wierszy...
  • albo dać scrollbara obsługiwanego gestem sweep

Zaawansowane działanie
Szukając ofert pracy może przecież zdarzyć się sytuacja, że użytkownik nie będzie chciał ograniczać się do jednej lokalizacji czy też technologii, tylko wpisać kilka. Co wtedy?
W tym właśnie celu podpytywałem Cię o możliwość sprawdzania, czy podczas klikania jest wciśnięty lewy CTRL - w takim wypadku lista podpowiedzi technologii/lokalizacji nie chowała by się po kliknięciu, jedynie odpowiedni line edit zyskiwał by nową wartość. Co do separatorów, to imo albo średniki, albo przecinki.
Niestety! Sposób ten jest nie do zastosowania na smartfonach.
Aby poradzić sobie z tym problemem proponuję dodać checkable push button na początku listy, z ikoną wpiętej/wypiętej pinezki, który powodowałby powstrzymania chowania się tej listy po wybraniu jakiegoś elementu jeśli byłby w pozycji wciśniętej.

Ponadto trzeba by rozkminić zagadnienie kasowania wpisów z line editów, niestety tutaj nie mam pojęcia co jest dostępne na smartfonach :/

3. Zmiana wyglądu pojedynczej oferty
Mym zdaniem jeśli strona ma działać i na komputerach, i na smartfonach, to chyba najsensowniejsze będzie zastosowanie układu kafelkowego. Skompresowana do kafelka oferta wyglądałaby jakoś tak:
Kafelek oferty.png
i teraz na desktopie, w poziomie mieściłoby się takich kafelków X, a na telefonie powiedzmy 1. Kwestie do dopracowania to:

  • czy kafelki mają mieć ten sam rozmiar, czy możliwe są jakieś odchyły w pewnym zakresie? Chodzi mi o sytuację, że w poziomie mieści się np 4.251 kafelków o minimumPossibleWidth, może wówczas warto by każdemu dołożyć parę pikseli aby ładnie wypełniały dostępne miejsce?
  • jak zarządzać miejscem na tagi? W przypadku ich małej ilości powstanie pustostan, a jeśli zgłaszający nawali ich od Peruna, w dodatku takich o długich nazwach, to będzie problem z pomieszczeniem.
  • w razie potrzeby to na telefonach chyba można by zmniejszać obrazek?

Ponadto zauważyłem dość poważny brak w istniejących ofertach - nie mają pokazanej daty dodania oraz daty ważności, dodałem je zatem do kafelka pod obrazkiem. Informację o możliwości pracy zdalnej umieściłbym w tagach, bez konkretnej wartości - to byłoby po wejściu do oferty.

W ten sposób zagospodarowałoby się centralny pustostan, a co więcej, powinno się udać utrzymać podobny wygląd między wersją desktopową a smartfonową. Ponadto w razie potrzeby chyba można by definicję obiektu kafelka mieć nieco inną dla telefonów, a inną dla komputerów?

4. Miejsce z ofertami
Kafelki ofert powinny mieć własną scroll area, której przewijanie nie powodowałoby wyjechanie filtrów będących u góry poza ekran. Jeśli filtry zostałyby zwinięte, wówczas zyskane miejsce winno być przydzielone ofertom pracy. Ten obszar nie powinien posiadać poziomego paska przewijania - skoro miałyby być kafelki to tak kombinujemy ich rozmiarem aby wykorzystały całą, dostępną horyzontalnie przestrzeń.
Mym zdaniem przydałby się także licznik pokazujący ilość dostępnych ofert (z uwzględnieniem filtrów), a przyklejony do górnej krawędzi scroll area.
Dodatkowo na telefonach trzeba by się przygotować na sytuację zmiany orientacji urządzenia z portrait na landscape, co sprowadzałoby się do możliwości wyświetlenia dodatkowej kolumny kafelków ofert.

5. Obsługa ulubionych
Z lewej i prawej strony działu praca są pewne marginesy pustego miejsca, przez odpowiednią manipulację nimi można by wygospodarować miejsce na kafelki z ulubionymi ofertami. Jak pokazała praktyka zastosowana do przechowywania ulubionych kontrolka gryzie się z istniejącymi obiektami po prawej stronie, więc je należałoby pokazywać po lewej stronie.

Jest jednak pewna kluczowa kwestia do zbadania w praktyce - czy na telefonie da radę pomieścić kolumnę z ulubionymi oraz minimum jedną kolumnę z kafelkami ofert? Jeśli się da to świetnie, a co więcej można by wprowadzić pewien bajer dostępny na smartfonach - gest swipe w kierunku lewej krawędzi powodowałby dodanie oferty do ulubionych, swipe w prawo na elemencie w ulubionych usuwałby go stamtąd.

Słabiej, jeśli okaże się, iż miejsca nie starcza. W takiej sytuacji trzeba by się poratować tab barem:
[ Oferty <licznik>][ Ulubione <licznik> ]
Przejście między jedną zakładką a drugą można by zrealizować przy pomocy sweep-a, słabiej dla użytkowników desktopów - chociaż przy pomocy wciśnięcia lewego CTRL i ruchu kółkiem myszy powinno być to w miarę wygodne. Oczywiście, zakładki Oferty | Ulubione nadal powinny pozostawać widoczne na ekranie podczas przewijania scroll area od ofert/ulubionych/

I to byłoby póki co na tyle. Mam nadzieję Adamie, że powyższy projekt się przyda, ewentualnie zainspiruje Cię do czegoś lepszego. Przy czym mała uwaga - proponuję najpierw zrobić serię prototypów i na żywo sprawdzić, jak to się w praktyce np we te filtry klika i ich używa. W teorii popartej wieloletnim doświadczeniem powinny się sprawować dobrze, ale wiem też, iż często dopiero w fazie prototypu wychodzą niuanse o których się nie pomyślało w trakcie projektowania.

0

Ok, przede wszystkim dzięki za poświęcenie swojego czasu na te sugestie. Co do pomysłu nr 1, to oczywiście można zrobić. Według mnie, pomysł ok.

Jeżeli chodzi o filtrowanie (bo na tym się teraz skupiam) to powiem Ci że pomysł całkiem niezły :P Czyli po prostu Twoim zdaniem domyślnie powinniśmy widzieć jedynie pole do wpisania nazwy miejscowości czy słów kluczowych, a dopiero po kliknięciu w to pole pojawia się dodatkowy filtr. Ciekawe co inni o tym myślą ale dla mnie ciekawy pomysł.

PS. Obecnie na tel po załadowaniu strony, filtr wygląda tak:

screenshot-20190309100706.png

Po kliknięciu w pole wyszukiwania pojawia się dodatkowe pole z miejscem na wpisanie lokalizacji:

screenshot-20190309100744.png

0

Jeżeli chodzi o filtrowanie (bo na tym się teraz skupiam) to powiem Ci że pomysł całkiem niezły :P Czyli po prostu Twoim zdaniem domyślnie powinniśmy widzieć jedynie pole do wpisania nazwy miejscowości czy słów kluczowych, a dopiero po kliknięciu w to pole pojawia się dodatkowy filtr. Ciekawe co inni o tym myślą ale dla mnie ciekawy pomysł.

Dokładnie tak. I co więcej, pozycjonowanie dodatkowej listy powinno być takie, aby po jej zamknięciu mieć kursor myszy/palec albo nad następnym line editem, albo bardzo blisko niego. Np już widzę, że na telefon zamiast pływającego layoutu warto by te tagi miejscowości/technologi dać w scroll area na telefon, i sprawdzić jak się taki prototyp sprawuje vs obecny, pływający layout.

0

screenshot-20190311194042.png

Póki co mam coś takiego...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1