[c++, openGL] Bryły obrotowe

Odpowiedz Nowy wątek
2006-11-19 09:36
zielony11
0

Mam pytanie: Jak narysować w OpenGL (biblioteka Glaux) za pomocą prymitywów, np. walec i inne bryły obrotowe. Proszę o przykłady i kod. Z góry thx.

Pozostało 580 znaków

2006-11-19 15:51
zielony11
0

Wie ktoś?? Jest mi to bardzo potrzebne na jutro...

Pozostało 580 znaków

2006-11-19 18:04
0

Glaux jest stare no przestarzale i lepiej uzywac czegos innego nowszego typu GLUT<nastepca glaux'a>.
Ale no coz podam dwie strony jedna na temat glut'a a raczej wypis funkcji rysujacych bryly<czy wszystkie="wszystkie" nie="nie" wiem="wiem">:
http://www.codeproject.com/opengl/GLUT_Geometric_Shapes.asp
a tutaj mala pomoc odnosnie OpenGL'a ;p :
http://www.januszg.hg.pl/opengl/

A jezeli koniecznie musi byc Glaux to spis funkcji rysujacych bryly<czy wszystkie="wszystkie" nie="nie" wiem...="wiem...">:

void APIENTRY auxWireSphere(GLdouble);
void APIENTRY auxSolidSphere(GLdouble);
void APIENTRY auxWireCube(GLdouble);
void APIENTRY auxSolidCube(GLdouble);
void APIENTRY auxWireBox(GLdouble, GLdouble, GLdouble);
void APIENTRY auxSolidBox(GLdouble, GLdouble, GLdouble);
void APIENTRY auxWireTorus(GLdouble, GLdouble);
void APIENTRY auxSolidTorus(GLdouble, GLdouble);
void APIENTRY auxWireCylinder(GLdouble, GLdouble);
void APIENTRY auxSolidCylinder(GLdouble, GLdouble);
void APIENTRY auxWireIcosahedron(GLdouble);
void APIENTRY auxSolidIcosahedron(GLdouble);
void APIENTRY auxWireOctahedron(GLdouble);
void APIENTRY auxSolidOctahedron(GLdouble);
void APIENTRY auxWireTetrahedron(GLdouble);
void APIENTRY auxSolidTetrahedron(GLdouble);
void APIENTRY auxWireDodecahedron(GLdouble);
void APIENTRY auxSolidDodecahedron(GLdouble);
void APIENTRY auxWireCone(GLdouble, GLdouble);
void APIENTRY auxSolidCone(GLdouble, GLdouble);
void APIENTRY auxWireTeapot(GLdouble);
void APIENTRY auxSolidTeapot(GLdouble);

skopiowane ze strony<tudziez pliku glaux.h>:
http://www.koders.com/c/fid5F96492258AB48C812A909F34C83B8E6780AABB9.aspx

Pozdrawiam i radze zrezygnowac z GLaux'a na korzysc GLUT'a.

Ps. To wszystko znalazlem na <url>www.google.pl</url&gt; wiec na drugi raz racz tam zajrzec wpierw.


"(2b || !(2b)) == question" W. Shakespeare

Pozostało 580 znaków

2006-11-19 18:18
zielony11
0

Najpierw przeczytaj pytanie, a później odpowiadaj... Ehh, szkoda gadać... Przecież wyraźnie napisałem, że za pomocą prymitywów ma być<<

Pozostało 580 znaków

2006-11-19 18:36
0

No to w takim razie faktycznie przyznaje sie, ze nie przeczytalem dobrze... ale czy ty zadales sobie trud przegladniecia googl'a? nie sadze...

Co do rysowania bryl przy pomocy prymitywow to, to co ci bedzie potrzebne to wyobraznia i matematyka a z tej matematyki beda ci potrzebne obroty i takie tam <oczywiscie jezeli="jezeli" chcesz="chcesz" sobie="sobie" utrudnic="utrudnic" zywot="zywot" bo="bo" pewnie="pewnie" mozna="mozna" zrobic="zrobic" latwiej="latwiej" i="i" szybciej="szybciej">, a obroty beda potrzebne do tego azeby np. trojkat lub jakies inne prymitywa obracac wzgledem jakiejs tam osi uzyskujac tym samym figure obrotowa<bo chyba na tym polega idea bryl obrotowych ze powstaja z obrotu jakiejs tam figury dookola czegos tam - pdstawy matematyki a tym samym google sie klania lub jeszcze lepiej --> wikipedia!>.

Kodu rzecz jasna nie podam bo nic za darmo.

Ps. to co podalem w poprzednim poscie to tylko funkcje, ktore korzystaja z prymitywow aby narysowac odpowiednia bryle czyli tym samym jednak jest to prawidlowa odpowiedz na pytanie z pierwszego posta i jezeli pytasz o pomoc to grzeczniej oka? bo to nie ty mi robisz łaske poswiecajac swoj czas!


"(2b || !(2b)) == question" W. Shakespeare

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0