[wxWidgets]Aplikacje wielookienkowe

0

Aplikacje wielookienkowe - jak je robić?

0

Stwórz sobie nową klasę odpowiedzialną za formatki (nie wiem jak się ona w wxWidgets nazywa, ale w Qt jest to QWidget)

0

Prosiłbym o dokładniejszy opis, bo nie za bardzo wiem, jak się za to zabrać w wxWidgets.

0

Ale konkretnie, to co masz na myśli? Podaj przykład jakiejś znanej aplikacji, która jest twoim zdaniem "wielookienkowa". Bo ja tu widzę pewną nieścisłość.

0

chodnik: chodzi mu po prostu o aplikację składającą się z wielu form ;)
edek X: tak jak tworzysz klasę odpowiedzialną za formę główną, tak stwórz sobie nową klasę odpowiedzialną za jakieś inne okienko.

0

Jeżeli chodzi Ci o MDI to tworzysz klasy pochodne od wxMDIParentFrame i wxMDIChildFrame.

0

Chodzi o to, że wx Dev-C++ robi mi wiele plików gdy tworzę projekt.
Między innymi jest tam plik NazwaProjektuApp.h :

#ifndef __textApp_h__
#define __textApp_h__

#ifdef __BORLANDC__
	#pragma hdrstop
#endif

#ifndef WX_PRECOMP
	#include <wx/wx.h>
#else
	#include <wx/wxprec.h>
#endif

class textFrmApp : public wxApp
{
	public:
		bool OnInit();
		int OnExit();
};

#endif

i plik NazwaProjektuApp.h :

#include "textApp.h"
#include "textFrm.h"

IMPLEMENT_APP(textFrmApp)

bool textFrmApp::OnInit()
{
    textFrm* frame = new textFrm(NULL);
    SetTopWindow(frame);
    frame->Show(true);		
    return true;
}
 
int textFrmApp::OnExit()
{
	return 0;
}

I nie wiem co robić z tymi plikami :( Czy wystarczy taki jeden na wszystkie okna, czy jak...

0

textFrmApp to jest główna klasa programu - tu tworzysz okno główne:

 textFrm* frame = new textFrm(NULL);
 // itd.

Resztę funkcji programu implementujesz w textFrm.

PS. proponuję poczytać trochę dokumentację wxWidgets, tam wszystko jest ładnie opisane ;)

0

w dokumentacji nic o tym znaleźć nie mogłem...
czyli gdzie i co mam dopisać żeby było 2 okno?

0
edek X napisał(a)

w dokumentacji nic o tym znaleźć nie mogłem...

A TO to co???

czyli gdzie i co mam dopisać żeby było 2 okno?

Gdzie to już pisałem, a okno może być pochodną np. wxDialog.

Dodatkowo wxWidgets posiada ~70MB przykładów. Może tam byś zajrzał?

0

W linkach które podałeś nie ma nic o wielu oknach...

0

Oczywiście, że nie ma - tam są podstawy (pierwszy link). Bez znajomości podstaw i tego jak wxWidgets jest zorganizowana zapomnij o wielu oknach.

0

Podstawy to ja znam, umiem już trochę, ale nie umiem robić wielu okien. Pomocy...

0

Eee tam, ja nie zagladalem nawet do dokumentacji i zrobilem dwa okna (wxDevCpp).

Ale jak zobaczylem ze exek zajmuje 5 MB i biorac pod uwage, ze do kompilacji i liknowania potrzeba 200 MB pamieci, a trwa to prawie minute (Celeron 2 GhZ) dla prosiutkiego proagramu wyswiatlaacego tylko okna, to dalem juz spokoj z tym czyms .. :-P

0

No to ciekawe bo u mnie exec w wersji debug ma 3MB (UPX ~800kB), dodatkowo ~18tyś linii (własnego) kodu. Rekompilacja całości trwa ~8 min (Duron 950) z czego 70% plików nie ma nic wspólnego z wxWidgets. Kompilator VC7.1 (dość wolny).

0

wxDevCpp jest razem z kompilatorem MinGW i to on jest odpowiedzialny za to, że pliki wynikowe mają taki, a nie inny rozmiar. Być może coś się da ustawić w opcjach kompilatora, ale ja nie wiem co.

0

Dla mnie jest ważniejsza wieloplatformowość niż rozmiar :P

0

No wlasnie, korzystajac z okazji spytam: czy kod napisany pod wxDev c++ mozna bez zmian skompilowac pod linuksem? Oczywiscie zakladam, ze nie uzywam zadnych funkcji WinApi.

Cos czytalem o WxGTK i WxX11 - moze mi ktos przyblizyc troche ten temat?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1