W czym zrobic GUI w C++

Odpowiedz Nowy wątek
2006-09-07 17:21
0

Mam sobie programik w C++ i rozne opcje sa tam do wybierania. Obsluguje to wyjatkowo archaicznie - z klawiatury przez podanie numeru opcji z listy... :/ No i tak sobie pomyslalem ze moze bym do tego jakis prosty interfejs dodal co by mozna to bylo myszka z menu wybrac. Tyle ze nie bardzo wiem jak to zrobic - a dokladniej to nie bardzo wiem na jaka biblioteke sie nastawic. Nie bede raczej robil zadnych dzikich rzeczy z obracaniem obiektow w 3 wymiarach, renderingiem itp. Chcialbym natiomiast moc zrobic okno (windows wystarczy - wieloplatformowosc mile widziana ale nie konieczna), zrobic w nim menu, otworzyc wewnetrzne okno (jak JInternalFrame w javie), podlaczyc do tego myszke i tym podobne. I tu pytanie: w czym to zrobic? Winapi, Allegro, OpenGL, DX czy inne jakies? No i z czego sie tego nauczyc najlepiej? Kto zechce doradzic?

Pozostało 580 znaków

2006-09-07 17:26
0

wxWidgets na przykład.

Pozostało 580 znaków

2006-09-07 17:41
0

Popieram


Pozdrawia DzieX

int getRandomNumber() { return 4; }

Pozostało 580 znaków

2006-09-07 19:51
0

Acha tylko program pod Win32 napisany z użyciem tej biblioteki ma minimalnie rozmiar 3 Mega Bajtów.
Jeszcze jeden mit o przenoszeniu kodu między systemami , kompletna lipa.


Pozostało 580 znaków

2006-09-07 19:59
0

Może Qt?


homepage
<font size="1">Jeśli starasz się, by Twój system był idiotoodporny, zawsze znajdzie się idiota, który jest bardziej pomysłowy od Ciebie.</span>

Pozostało 580 znaków

2006-09-07 20:11
0
dzejo napisał(a)

Acha tylko program pod Win32 napisany z użyciem tej biblioteki ma minimalnie rozmiar 3 Mega Bajtów.

No to jest mały problem, ale "lepszy rydz niż nic".

Jeszcze jeden mit o przenoszeniu kodu między systemami , kompletna lipa.

Jeżeli ktoś wierzy w mity to jego problem ;)

Pozostało 580 znaków

2006-09-07 20:41
0
dzejo napisał(a)

Acha tylko program pod Win32 napisany z użyciem tej biblioteki ma minimalnie rozmiar 3 Mega Bajtów.
Jeszcze jeden mit o przenoszeniu kodu między systemami , kompletna lipa.

a) uzyj strip'a b) nie ma rozy bez kolcow zwlaszcza z gui ;) c) skoro juz decydujesz sie pisac cross platform to chyba nie oplaca sie paprac tak z prostym programikiem a stworzyc cos konkretnego i wtedy te 3mb nie wygladaja tak ogromnie :P


Pozostało 580 znaków

2006-09-07 20:51
0
cepa napisał(a)

c) skoro juz decydujesz sie pisac cross platform to chyba nie oplaca sie paprac tak z prostym programikiem a stworzyc cos konkretnego i wtedy te 3mb nie wygladaja tak ogromnie :P

Problem w tym, ze ktos moze nie chciec robic powaznych programow cross-platform a jedynie skorzystac z dobrej, darmowej biblioteki ;)

Pozostało 580 znaków

2006-09-07 20:56
0

Acha tylko program pod Win32 napisany z użyciem tej biblioteki ma minimalnie rozmiar 3 Mega Bajtów.
Jeszcze jeden mit o przenoszeniu kodu między systemami , kompletna lipa.

W GTK zajmuje 10 KB pod Win32 (zle wymagane dodatkowe dll-ki) i okolo 800 kB pod Linuxem. Przenosnosc jest dobra (dla prostych programow przynajmniej, bo duzych projektow w GTK jeszcze nie robilem), za kazdym razem bez problemow udalo mi sie skompilowac ten sam kod pod Windows i pod Linux.

Ale na podstawie moich (pobieznych) obserwacji moge powiedziec ze QT jednak jest chyba lepsze od GTK.

Poza tym jest jeszcze BCB, Visual C++ i MFC, KYLIX... najlatwiej bedzie w BCB, ale jak z ta przenosnoscia w Kyliksie jest to nie wiem, bo mi sie nie udalo zainstalowac go w Linuksie.

Pozostało 580 znaków

2006-09-08 09:30
0

Dzieki bardzo za podpowiedzi!

No to wacham sie pomiedzy QT a wxWidgets... Pewnie co bedzie latwiejsze do przyswojenia (bardziej lopatologiczny kurs) to zostanie zastosowane. Jeszcze jedno pytanko - Czy do tych bibliotek znacie jakies kursy lepsze od tych co sa na oficjalnych stronach?

BTW - wieloplatformowosc to naprawde dla mnie sprawa malo istotna - jak ostatio na forum znalazlem "Linux i inne takie niszowe systemiki raczej mnie nie interesują"... [rotfl] [glowa] ;] A tak serio to jak bedzie dzialac na linuxie i innych to milo - jak nie to trudno.

Pozostało 580 znaków

2006-09-08 10:47
0

Do wxWidgets jest też środowisko wxDev-Cpp pozwalające tworzyć interfejs myszą, fajna sprawa i trochę ułatwia.
Podstawy znajdziesz nawet po polsku, jakieś tutoriale jak zacząć, ale dotyczące biblioteki. wxDev sam generuje ten kod, więc nie powinno być ci nawet to potrzebne.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0