[VC++] pliki graficzne...

0

witam

jakie polecacie biblioteki do obsługi plików graficznych - tzn. chodzi głównie o bitmape, o wczytanie jej, i wykonanie pewnych operacji graficznych na niej - przesklowanie pewnych konturów w niej zawartych - czy są takie biblioteki potrafiące wykryć 1 kontur z wczytanego obrazka i np.skalować tylko ten wybrany kontur, przesuwać go itp. na tym szczególnie by mi zależało; czy jest dostępna taka biblioteka pozwalająca wykonywać takie operacje graficzne;
jeśli nie, to może podsuniecie mi pomysł jak to zrobić;
kiedyś w swoim programie użyłem biblioteki XImage, pamiętam, że przypadła mi do gustu, bo była prosta w obsłudze, tyle że już zdaje się nie jest rozwijana i umarła chyba nawet nie jest dostępna... choć nie wiem, czy ona mogła wykonywać takie operacje o jakich wspomniałem(?)

0

Format bmp jest prosty - robisz to własnoręcznie w kilkunastu liniach kodu.

0

moze proste jest wysw./ladowanie (choc i z tym mam problem), ale na pewno nie proste są operacje na obrazie typu rotacje, skalowanie i różne filtry....

0

Mówiłem o odczycie bmp.
Do transformacji: obroty, skalowanie, itp. są gotowe funkcje w Windows.
Biblioteka z filtrami - nie słyszałem o takiej - mogę zrobić za jedyne 999$ ;)

0

są, bredzisz

0

Pewnie że są, ale nie dla ciebie. :P

0

hmm moze libgd (ta sama co jest przeportowana do php)...

0

rozumiem, że o to chodzi http://www.boutell.com/gd/
dzięki, choć już troche się nastawiłem na uzycie DevIL, ale może się przydać jeśli w tamtej bedzie brakować jakis funkcji; musze chyba najpierw zastanowić się jakie mi będą potrzebne (na pewno skalowanie fragmentów obrazu, b.dobrze gdyby były filty wykrywające krawędzie)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1