Obiekt stworzony w funkcji i zakresie globalnym

0

Witam wszystkich, piszac swoj program mam nastepujacy problem. Stworzylem swoja klase, w jednej z funkcji potrzebuje stworzyc obiekt tej klasy. Niestety obiekt ten ma tylko zakres danej funkcji, wiec jest automatycznie niszczony po zakonczeniu jej dzialania. Czy jest mozliwe stworzenie obiektu o zakresie globalnym w jednej z funkcji skladowych innej klasy?
Mam jeszcze jedno pytanie. W moim programie (a raczej grze) wystepuje 81 przyciskow. Jest mozliwe obsuzenie zdarzenia na nich w jednej funkcji, ktora po kliknieciu w ktorykolwiek przycisk pobierala by jego numer i w zaleznosci od niego wykonywala rozne czynnosci? Nie chce tworzyc 81 roznych funkji z ktorych kazda miala by podobne instrukcje.
Pisze w C++ Builderze 6.0.
Pozdrawiam

0

Czy jest mozliwe stworzenie obiektu o zakresie globalnym w jednej z funkcji skladowych innej klasy?

Jest możliwe, operatorem new pamiętając o operatorze delete ;)

0

Dziekuje za odpowiedz. Pozostaje jednak pytanie czy da sie obsluzyc klikniecia na przyciski jedna funkcja zamiast 81 bardzo podobnych

0

Da się - przypisujesz ten sam handler OnClick wszystkim 81 przyciskom. Sender (ten z handlera OnClick) będzie wskaźnikiem na przycisk, który został naciśnięty. Możesz także użyć właściwości Tag do indentyfikacji poszczególnych button'ów.

0

Co do pierwszego problemu to możesz też zadaklarować obiekt w funkcji jako static.

0

re up:
Tyle ze dalej bedzie on widoczny tylko w tej jednej funkcji, mimo iz nie bedzie usuwany po jej zakonczeniu...

0

0x666:
Wielkie dzieki za pomoc. Dziwie sie ze sam na to nie wpadlem, rozwiazanie jest przeciez bardzo proste. Dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1