Witam. Na na stronie znalazłem artykuł o tym jak wyswietlic bitmape w Borland C++. Chciałbym się dowiedzieć o kod źródłowy do kompilatora Dev C++. Pozdrawiam.
HBITMAP LoadBitmap(
HINSTANCE hInstance,
LPCTSTR lpBitmapName
);
http://www.4programmers.net/article.php?id=656
Ale Dev c++ jest pod windows?
Wiem,że ten kod w Borland C++ działa, działa również pod DJGPP 2.0.
Ten kod odnosi się tylko do systemu DOS (tryb 13h)
monsinior napisał(a)
HBITMAP LoadBitmap(
HINSTANCE hInstance,
LPCTSTR lpBitmapName
);
ta funkcja bedzie dzialac owszem ale wylacznie jesli bitmapa bedzie dolinkowana z exekiem jako resource.
Normalnie uzywa sie do tego celu LoadImage:
HBITMAP bitmapa = (HBITMAP)LoadImage(NULL, "nazwapliku", IMAGE_BITMAP, 0,0, LR_LOADFROMFILE);
HDC bmp = CreateCompatibleDC(NULL);
SelectObject(bmp, bitmapa);
czy może ktoś podać pełny kod tego programu, który wyświetli bitmapę? :-|
Czyli jak ma wyglądać pełny kod programu (konsolowego, kompilowanego w dev c++) wyśwoetlającego mape bitową ?
Chyba w programie konsolowym (skoro pracuje w trybie tekstowym) nie da się wyświetlić bitmapy. Chyba,że byś z poziomu konsoli stworzył okno, i w oknie graficznym rysował...
A do jakiego celu Ci ta bitmapa/program? Bo ten kod co napisałem (w artykule) działa pod DOS, i bez problemu wyświetla nieskompresowane bitmapy w rozdzielczości 320X200....
Ja właśnie chce wyswietic mało skomplikowaną mapę bitową, al etego kodu nie chce mi skompilować w Dev C++.
neither napisał(a)
Ja właśnie chce wyswietic mało skomplikowaną mapę bitową, al etego kodu nie chce mi skompilować w Dev C++.
To zainstaluj DJGPP
http://www.delorie.com/djgpp/
http://www.delorie.com/djgpp/zip-picker.html
On kompiluje programy dla DOS, wiec mozna sie odwolywac do przerwań (ten kod wyświetlajacy bitmape odwołuje się do funkcji DOS/BIOS, więc nie da go się stosować w aplikacji kompilowanej dla WINDOWS)
Aha.Środowiska IDE (edytor, debbuger) to plik RHIDE.exe.
Ewentualnie zainstaluj sobie C++ Buildera, stwórz aplikacje konsolową, i do tego w tym momencie kiedy chcesz wyswietlić bitmape - wywołaj okno dialogowe, z bitmapa (komponent TImage)...
LOSMARCELOS napisał(a)
On kompiluje programy dla DOS, wiec mozna sie odwolywac do przerwań (ten kod wyświetlajacy bitmape odwołuje się do funkcji DOS/BIOS, więc nie da go się stosować w aplikacji kompilowanej dla WINDOWS)
What? :|
Mala poprawka to czy mozna sie odwolywac do przerwan czy nie nie decyduje kompilator tylko system operacyjny
sysshit > win98 do urzadzen mozna odwolywac sie only przez sterownik
Maker napisał(a)
LOSMARCELOS napisał(a)
On kompiluje programy dla DOS, wiec mozna sie odwolywac do przerwań (ten kod wyświetlajacy bitmape odwołuje się do funkcji DOS/BIOS, więc nie da go się stosować w aplikacji kompilowanej dla WINDOWS)
What? :|
Mala poprawka to czy mozna sie odwolywac do przerwan czy nie nie decyduje kompilator tylko system operacyjny
sysshit > win98 do urzadzen mozna odwolywac sie only przez sterownik
No może i tak... Zależy pod jaki system operacyjny jest kompilator.
W każdym razie Windows nie pozwala się odwoływać bezpośrednio do sprzętu, przerwań itp.