[c++] bitmapa w Dev c++

0

Witam. Na na stronie znalazłem artykuł o tym jak wyswietlic bitmape w Borland C++. Chciałbym się dowiedzieć o kod źródłowy do kompilatora Dev C++. Pozdrawiam.

0
HBITMAP LoadBitmap(
  HINSTANCE hInstance, 
  LPCTSTR lpBitmapName
);
0

http://www.4programmers.net/article.php?id=656
Ale Dev c++ jest pod windows?
Wiem,że ten kod w Borland C++ działa, działa również pod DJGPP 2.0.
Ten kod odnosi się tylko do systemu DOS (tryb 13h)

0
monsinior napisał(a)
HBITMAP LoadBitmap(
  HINSTANCE hInstance, 
  LPCTSTR lpBitmapName
);

ta funkcja bedzie dzialac owszem ale wylacznie jesli bitmapa bedzie dolinkowana z exekiem jako resource.
Normalnie uzywa sie do tego celu LoadImage:

HBITMAP bitmapa = (HBITMAP)LoadImage(NULL, "nazwapliku", IMAGE_BITMAP, 0,0, LR_LOADFROMFILE);
HDC bmp = CreateCompatibleDC(NULL);
SelectObject(bmp, bitmapa);
0

czy może ktoś podać pełny kod tego programu, który wyświetli bitmapę? :-|

0

Czyli jak ma wyglądać pełny kod programu (konsolowego, kompilowanego w dev c++) wyśwoetlającego mape bitową ?

0

Chyba w programie konsolowym (skoro pracuje w trybie tekstowym) nie da się wyświetlić bitmapy. Chyba,że byś z poziomu konsoli stworzył okno, i w oknie graficznym rysował...
A do jakiego celu Ci ta bitmapa/program? Bo ten kod co napisałem (w artykule) działa pod DOS, i bez problemu wyświetla nieskompresowane bitmapy w rozdzielczości 320X200....

0

Ja właśnie chce wyswietic mało skomplikowaną mapę bitową, al etego kodu nie chce mi skompilować w Dev C++.

0
neither napisał(a)

Ja właśnie chce wyswietic mało skomplikowaną mapę bitową, al etego kodu nie chce mi skompilować w Dev C++.

To zainstaluj DJGPP
http://www.delorie.com/djgpp/
http://www.delorie.com/djgpp/zip-picker.html
On kompiluje programy dla DOS, wiec mozna sie odwolywac do przerwań (ten kod wyświetlajacy bitmape odwołuje się do funkcji DOS/BIOS, więc nie da go się stosować w aplikacji kompilowanej dla WINDOWS)

Aha.Środowiska IDE (edytor, debbuger) to plik RHIDE.exe.

Ewentualnie zainstaluj sobie C++ Buildera, stwórz aplikacje konsolową, i do tego w tym momencie kiedy chcesz wyswietlić bitmape - wywołaj okno dialogowe, z bitmapa (komponent TImage)...

0
LOSMARCELOS napisał(a)

On kompiluje programy dla DOS, wiec mozna sie odwolywac do przerwań (ten kod wyświetlajacy bitmape odwołuje się do funkcji DOS/BIOS, więc nie da go się stosować w aplikacji kompilowanej dla WINDOWS)

What? :|
Mala poprawka to czy mozna sie odwolywac do przerwan czy nie nie decyduje kompilator tylko system operacyjny
sysshit > win98 do urzadzen mozna odwolywac sie only przez sterownik

0
Maker napisał(a)
LOSMARCELOS napisał(a)

On kompiluje programy dla DOS, wiec mozna sie odwolywac do przerwań (ten kod wyświetlajacy bitmape odwołuje się do funkcji DOS/BIOS, więc nie da go się stosować w aplikacji kompilowanej dla WINDOWS)

What? :|
Mala poprawka to czy mozna sie odwolywac do przerwan czy nie nie decyduje kompilator tylko system operacyjny
sysshit > win98 do urzadzen mozna odwolywac sie only przez sterownik

No może i tak... Zależy pod jaki system operacyjny jest kompilator.
W każdym razie Windows nie pozwala się odwoływać bezpośrednio do sprzętu, przerwań itp.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1