Uglobalnienie klas - ?

0

Witam mam pewien problem. Oto kod:

// plik game.h

#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include <string>

class CPlansza;
class CGracz;
class CGra;

class CGra {

public:
       bool Start();
};

class CGracz {

public:
       ZNAK Znak;
       string Imie;
};

class CPlansza {

public:
       bool RysujPlansze();
};


// plik GAME.CPP

bool CGra::Start() {

CGracz Gracz;
Gracz.Imie = "Imie";
};

bool CPlansza::RysujPlansze() {

cout << Gracz.Imie;
};

I wyświetla mi błąd, że w metodzie RysujPlansze() Gracz jest niezadeklarowany. Pomocy :)

0

Pomyśl ;)

0

Musisz uczynić klasę CGra przyjacielem klasy CPlansza lub zadeklarować obiekt

CGracz Gracz;

globalnie.

0

O zaprzyjaźnionych jeszcze nie czytałem... A że zadeklarować trzeba to wiem, tylko jak? Bo jak napisze w RysujPlansze():
CGracz Gracz;
to nie utworzę nowego obiektu?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1