vector.resize(???) 3 vectory

0

Mam problem musze napisac program symulujacy kostke szescienna za pomoca vectorow i nie wiem jak zmienic rozmiar.

vector < vectro < vector <kostka> > > kosc;

i chciałbym zmieniac dynamicznie rozmiar tego wektora
Wiem za dla

vector < vectro <tablica> > macierz;

wyglada to nastepujaco

macierz.resize(  i, vector<tablica>(j));

ale nie mam zielonego pojecia jak bedzie to wygladalo dla tablicy z 3 vectorami

Za pomoc z góry dziękuje

0

nie wiem czy dobrze cie zrozumialem, ale chyba ci o to chodzi:

#include <stdio.h>
#include <vector>

using namespace std;

int main()
{
vector<vector<vector<int> > > w;
w.resize(3);
for (int i=0;i<3;i++) {
w[i].resize(3);
for (int j=0;j<3;j++)
w[i][j].resize(3);
}

return 0;
}

0

nie za bradzo roumiem o co chodzi, dlatego mam pytanie:
co to za dziwna składnia?

vector<vector<vector<int > > > w;

0

vector<vector<vector<int> > > w;

no rejestruje sobie vector w, taki zebym byla to tablica o 3 parametrach, w[i][j][k], tyle ze zeby moc sie musze ja jeszcze odpowiednio zmodyfikowac (powiekszyc rozmiar, resize), sluzy do tego:

for (int i=0;i<3;i++) {
w[i].resize(3);
for (int j=0;j<3;j++)
w[i][j].resize(3);
}

i teraz moge np. zrobic w[2][0][1]=5;

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1