[C++, WinAPI] Własna kontrolka?

0

Witam.

Dopiero zaczynam zabawę z WinAPI i zastanawia mine jeden fakt - jak można stworzyć własną kontrolkę?
Chodzi mi o przykład w czystym C++, bez żadnej pomocy kompilatorów jak Visual C++ czy coś w tym stylu :)

No i kolejne pytanie: czy można jakoś korzystać z kontrolek VCL w C++?

P.S. Korzystam z DevC++

Z góry Thx

0
baterman napisał(a)

Dopiero zaczynam zabawę z WinAPI i zastanawia mine jeden fakt - jak można stworzyć własną kontrolkę?

Normalnie. Tworzysz okienko funkcjami

RegisterClass

i CreateWindowEx

. W procedurze okna dajesz odpowiednią obsługę komunikatów i tyle ;)


> czy można jakoś korzystać z kontrolek VCL w C++?

Można, w Borland C++ Builderze.
0

Oka czyli robię sobie normalne okienko np. bez przycisków, paska tytułowego itp. i obsługuję jego zdarzenia.
No ale gdybym np. chciał sobie zrobić komponent tabelki, to jak zrobić komórki itp? Trzeba to rysować na okienku normalnie?

No właśnie w Builderze się da, a co z DevC++? :] No bo w sumie kod komponentu VCL i tak jest chyba przekrztałcany do Api, więc czy można to jakoś zrobić?

0
baterman napisał(a)

No ale gdybym np. chciał sobie zrobić komponent tabelki, to jak zrobić komórki itp? Trzeba to rysować na okienku normalnie?

Przegladnij sobie MSDN

Co do np. tabelki to moze sie wywodzic z listboxa'a. Jesli chcesz sam calosc robic to niestety musisz calosc kontrolki 'recznie' rysowac (komorki, ew. paski przewijania, itp.) i odpowiednio calosc obsluzyc.

VCL zostalo stworzone na potrzeby borlandowskich narzedzi. W dev-c++ uzywaj i patrz na winapi i msdn. Z samej dokumentacji mozna sie duzo dowiedziec. :)

0
baterman napisał(a)

Oka czyli robię sobie normalne okienko np. bez przycisków, paska tytułowego itp. i obsługuję jego zdarzenia.

To okienko tworzysz ze stylem WS_CHILD.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1