Zadanka z olimpiady informatycznej IX 2001/02 poszukuje

0

ma ktos moze rozwiazane zadania: ZAMEK i WYSPA?
potzrebne mi sa bardzo... pliz... po prostu nie kumam o co chodzi...
tu sa tresci:
http://mfcs.mimuw.edu.pl:9080/arch/user.phtml?op=inc&n=oi9_1-wys.html
http://mfcs.mimuw.edu.pl:9080/arch/user.phtml?op=inc&n=oi9_1-zam.html
moze ma ktos pliki z zadankami to prosze o wysyl na maila:
[email protected]

0

chlopie jak nie kumasz o co biega to se daruj olimpiady [diabel]

Bez obrazy ale opis jest banalnie prosty i nawet dziecko je zrozumie jak chwile pomysli

W zadaniu wyspa biega o toz e kazde kolejne miasto jest oddalone od kolejnego o jakas odleglosc (nie od pierwszego do ntego tylko od n do n+1 czy jakos tak) i masz znalezc masymalnie od siebie oddalone (w obie strony?) miasta

W drugim (zamek) masz labirynt, który amsz przejsc odwiedzajac konkretna liczbe komnat konkretnego typu innymi slowy jest to typowy program typu wyszukanie najkrotszej sciezki (wg pewnych wymagan).

O ile pierwszy program jest dosc prosty bo zwyczajnie liczysz odleglosci miedzy miastami (bierzesz miasto np pierwsze i sprawdzasz odleglosc miedzy nim a kolejnymi i zapisujesz w pliku tymczasowym albo tablicy a nastepnie sortujesz plik/tablice rosnaco element na koncu (najwiekszy) oznacza rozwiazanie (w owej tablicy/pliku odleglosc musi byz powiazana z konkretnymi miastami) i tak przy okazji gdybys nie wiedzial to robisz kombinacje bez powtorzen tzn jak juz zrobiles miasto 1 z miastem 3 to nie robisz potem miasta 3 z miastem 1 bo juz to liczyles (cos ala trojkat)

Drugie jest bardziej skomplikowane i tutaj juz algorytmn (nie mowiac o programie) jest nieco trudniej napisac. Moja rada poszukaj algorytmów wyszukiwania drogi np uzywanych w grach.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1