[c++]zapisywanie bitmap jako animacji

0

Witam!

Chce napisac program w c++, ktory bedzie dzialal w nastepujacy sposob:

  1. wczytywal dowolna bitmape
  2. wycinal z niej wzorek w postaci osmioramiennej gwiazdki (powiekszajac ja przy tym, obracajac, zmieniajac polozenie itd)
  3. zapamietywal wykonane ruchy (powiekszenia, obroty, przesuniecia...) i na wyjsciu wyswietlal bitmapy jedna po drugiej robiac cos w stylu animacji.

Mam na razie program, ktory realizuje dwa pierwsze punkty w trybie tekstowym. sa trzy klasy - wzorek (wycinany wzor), kolor (odpowiedzialna za kolor gwiazdki), i bitmapa. Program przyjmuje zarowno 8- jak i 24-bitowe bmp. Nastepnie uzytkownik wprowadza kolor i wspolrzedne, gwiazdka wycinana jest na jednym obiekcie klasy bitmapa, potem zawartosc tej klasy jest kopiowana do drugiego obiektu i stamtad zapisywana do pliku podczas wyjscia.

Pytanie moje brzmi: jakich bibliotek potrzebuje do wyswietlania bitmap jak w pkcie 3? A moze latwiej bedzie zapisac je w postaci pliku gif lub avi?

Szczerze mowiac, po prostu nie wiem z ktorej strony mam sie za to zabrac, bede wdzieczny za kazda podpowiedz, bo programuje dopiero od niedawna.

Pozdrawiam, Majkl

0

jezeli chodzi Ci o zrobienie animacji z grupy bitmapek to mozesz zrobic to tak jak napisales - wyswietlajac ja jedna za druga w miare krotkim czasie. Mozesz sobie zapisac te bmpgi na dysku w postaci 1.bmp 2.bmp 3.bmp .... n.bmp i w programie zrobic petle for, ktora dla kazdej bitmapki ja wyswietli i odczeka chwile --> tak sie robi sprity. Jezeli chodzi o biblioteki do tego to np. SDL czy Allegro.

0

Dzieki wielkie, porozgladam sie!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1