Witam!
Chce napisac program w c++, ktory bedzie dzialal w nastepujacy sposob:
- wczytywal dowolna bitmape
- wycinal z niej wzorek w postaci osmioramiennej gwiazdki (powiekszajac ja przy tym, obracajac, zmieniajac polozenie itd)
- zapamietywal wykonane ruchy (powiekszenia, obroty, przesuniecia...) i na wyjsciu wyswietlal bitmapy jedna po drugiej robiac cos w stylu animacji.
Mam na razie program, ktory realizuje dwa pierwsze punkty w trybie tekstowym. sa trzy klasy - wzorek (wycinany wzor), kolor (odpowiedzialna za kolor gwiazdki), i bitmapa. Program przyjmuje zarowno 8- jak i 24-bitowe bmp. Nastepnie uzytkownik wprowadza kolor i wspolrzedne, gwiazdka wycinana jest na jednym obiekcie klasy bitmapa, potem zawartosc tej klasy jest kopiowana do drugiego obiektu i stamtad zapisywana do pliku podczas wyjscia.
Pytanie moje brzmi: jakich bibliotek potrzebuje do wyswietlania bitmap jak w pkcie 3? A moze latwiej bedzie zapisac je w postaci pliku gif lub avi?
Szczerze mowiac, po prostu nie wiem z ktorej strony mam sie za to zabrac, bede wdzieczny za kazda podpowiedz, bo programuje dopiero od niedawna.
Pozdrawiam, Majkl