[ALLEGRO] Wyświetlenie bitmapy z pliku na ekranie

0

Tym razem wyjątkowo będę prosił o gotowe rozwiązanie, bo projekt na jutro, a już nie mam siły się zmierzać z zawiłościami biblioteki.

Piszę prościutką grę, z użyciem biblioteki ALLEGRO. Wyświetlanie zrealizowałem w ten sposób, że po każdej akcji użytkownika ekran jest czyszczony ( clear_to_color(screen, 110); ) a następnie całość jest od początku rysowana.

Chciałbym, aby program zamiast pokrywać mi ekran jednolitym kolorem wyświetlił na nim jakiś obrazek (z pliku), bo wtedy całość będzie fajnie wyglądać, gdy w tle będzie np. jakiś ładny widoczek. Jak to zrobić ?

0

zasada jest taka:

BITMAP *tmp; 

tmp = load_bitmap("nazwa.bmp",default_palette); //jesli sie nie uda load_bitmap zwróci 0

blit(tmp,screen,0,0,0,0,10,10); //opis funkcji w manualu
0
Kooba napisał(a)

zasada jest taka:

BITMAP *tmp; 

tmp = load_bitmap("nazwa.bmp",default_palette); //jesli sie nie uda load_bitmap zwróci 0

blit(tmp,screen,0,0,0,0,10,10); //opis funkcji w manualu

Dziękuję! :)

0

kurs Allegro polecam D http://cepa.algorytmy.one.pl

0

ozywie temat ;)

a jak napiasc, zeby zaladowac wybrana bitmape przez uzytkownika np. po nazwie, z folderu gdzie bedzie *.exe-k?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1