[C++ Builder] ServerSocket - jak zidentyfikować klienta?

0

Witam

Zwracam się do was z takim problemem. Piszę w Borland Builderze prostą aplikację Klient-Serwer. Będzie jeden serwer a do niego dołączać się będzie kilku klientów. Wiem że istnieje tablica Connections[], która zawiera wskaźniki do podłączonych klientów, ale ona ulega zmianom wraz z odłączaniem się klientów i nie nadaje sie do identyfikowania konkretnego klienta. Używam też polecenia Socket->SocketHandle, które zwraca uchwyt do podłączonego klienta (jest to liczba int).
I tu zaczyna się mój problem. Jak na podstawie numeru uchwytu do klienta uzyskać do niego połączenie? Mianowicie: w zależności od numeru uchwytu chciałbym wysłać coś do klienta, który się pod tym uchwytem znajduje. Jak to zrobić?

Przeszukałem to forum, znalazłem klika tematów, ale nie znalazlem niestety wyczerpującej odpowiedzi na mój problem.
Jeżeli ktokolwiek wie, prosze o odpowiedź.
Dzieki

0

Bardzo prosto! Korzystasz z Gniazdko->Socket->Connections[0]->SocketHandle i jadąc po kolejnych gniazdkach porownujesz wartość handle którą masz z tą właściwością.


http://surowiecki.republika.pl

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0