Jak załadować do Timage jpeg w Borlandzie?

0

Jak załadować do Timage jpega? W Borland C++. Szukam tego wszędzie i nic. Prosze o pomoc!

0

Prosić to każdy może i wszyscy go olewaja !!

Na formatke kladziesz:
BUtton i OpenPictureDialog

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
if(OpenPictureDialog1->Execute())
  Image1->Picture->LoadFromFile(OpenPictureDialog1->FileName);
}
//---------------------------------------------------------------------------

Filter w open picture dialog ma:

All (.jpg;.jpeg;.bmp;.ico;.emf;.wmf)|.jpg;.jpeg;.bmp;.ico;.emf;.wmf|JPEG Image File (.jpg)|.jpg|JPEG Image File (.jpeg)|.jpeg|Bitmaps (.bmp)|.bmp|Icons (.ico)|.ico|Enhanced Metafiles (.emf)|.emf|Metafiles (.wmf)|.wmf

wiec i jpeg powinien wczytywac :)

0

z obsluga wyjątkow:

if(OpenPictureDialog1->Execute())
  {
  try{
     Image1->Picture->LoadFromFile(OpenPictureDialog1->FileName);
     }
  catch(Exception &jaki)
        {
        ShowMessage("Nieprawidłowy plik graficzny ! \n\n" + jaki.Message);
        }
  }

UWAGA !!!

Tools -> Debugger Options... i odfajkowujesz Integrated debugging

I to wszystko co ci moge powiedzec :]

0

Rzeczywiscie działa, ale jak zrobić tak aby mozna bylo ładować JPEG po nacisnięciu Buttona z Od razu podanej ścierzki tak jak z bitmapą:
Image1->Picture->LoadFromFile("C:\A(1).bmp");

Jeśli sprubuje tak załadować JPEGa to wyskoczy błąd, jak to naprawić??

0

A tak jak w Delphi do modułów używanych nie trzeba Jpeg dodać? Czy czegoś podobnego pewnie, sprawdź w helpie. I potem będzie śmigać.

0

Tak już to mam , załączam kod bo może komuś się przyda.

	       *	if (Ext.AnsiPos("jpg") > 0) * to plik w formacie jpg
		{     //-- zdekompresuj obraz jpeg do postaci bitmapy
			TJPEGImage *myjpeg = new TJPEGImage();
			myjpeg ->LoadFromFile("C:\\XXX.jpg");
			myjpeg->DIBNeeded();
			//stosowane w przypadku konieczno?ci reprezentacji
			// w postaci bitmapy
			Image1->Picture->Bitmap->Assign(myjpeg);
			delete  myjpeg ;
		}
0

Jaka biblioteke trzeba dołaczyc ?

0

Nie wiem dokładnie ale ktoreś z tych:
#include <vcl.h>
#include "Unit1.h"
#include "JPEG.hpp"
#include <iostream.h>
#include <fstream.h>
#include <istream.h>
#include <ostream.h>
#include <conio.h>

raczej chodzi o plik #include "JPEG.hpp"

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1