Jak załadować do Timage jpega? W Borland C++. Szukam tego wszędzie i nic. Prosze o pomoc!
Prosić to każdy może i wszyscy go olewaja !!
Na formatke kladziesz:
BUtton i OpenPictureDialog
void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
if(OpenPictureDialog1->Execute())
Image1->Picture->LoadFromFile(OpenPictureDialog1->FileName);
}
//---------------------------------------------------------------------------
Filter w open picture dialog ma:
All (.jpg;.jpeg;.bmp;.ico;.emf;.wmf)|.jpg;.jpeg;.bmp;.ico;.emf;.wmf|JPEG Image File (.jpg)|.jpg|JPEG Image File (.jpeg)|.jpeg|Bitmaps (.bmp)|.bmp|Icons (.ico)|.ico|Enhanced Metafiles (.emf)|.emf|Metafiles (.wmf)|.wmf
wiec i jpeg powinien wczytywac :)
z obsluga wyjątkow:
if(OpenPictureDialog1->Execute())
{
try{
Image1->Picture->LoadFromFile(OpenPictureDialog1->FileName);
}
catch(Exception &jaki)
{
ShowMessage("Nieprawidłowy plik graficzny ! \n\n" + jaki.Message);
}
}
UWAGA !!!
Tools -> Debugger Options... i odfajkowujesz Integrated debugging
I to wszystko co ci moge powiedzec :]
Rzeczywiscie działa, ale jak zrobić tak aby mozna bylo ładować JPEG po nacisnięciu Buttona z Od razu podanej ścierzki tak jak z bitmapą:
Image1->Picture->LoadFromFile("C:\A(1).bmp");
Jeśli sprubuje tak załadować JPEGa to wyskoczy błąd, jak to naprawić??
A tak jak w Delphi do modułów używanych nie trzeba Jpeg dodać? Czy czegoś podobnego pewnie, sprawdź w helpie. I potem będzie śmigać.
Tak już to mam , załączam kod bo może komuś się przyda.
* if (Ext.AnsiPos("jpg") > 0) * to plik w formacie jpg
{ //-- zdekompresuj obraz jpeg do postaci bitmapy
TJPEGImage *myjpeg = new TJPEGImage();
myjpeg ->LoadFromFile("C:\\XXX.jpg");
myjpeg->DIBNeeded();
//stosowane w przypadku konieczno?ci reprezentacji
// w postaci bitmapy
Image1->Picture->Bitmap->Assign(myjpeg);
delete myjpeg ;
}
Jaka biblioteke trzeba dołaczyc ?
Nie wiem dokładnie ale ktoreś z tych:
#include <vcl.h>
#include "Unit1.h"
#include "JPEG.hpp"
#include <iostream.h>
#include <fstream.h>
#include <istream.h>
#include <ostream.h>
#include <conio.h>
raczej chodzi o plik #include "JPEG.hpp"