Instrukcja wyboru switch...case...break

0

Witam mam mały problem dotyczący instrukcji wyboru switch...case...break;

Oto taki przykładowy kod - uwaga kod robiony na szybko i ma bardzo dużo błędów więc nie wypominajcie mi ich [green] :


#ifdef __BORLANDC__
  #pragma argsused
#endif
#include <conio.h>
#include <iostream.h>
#include <math.h>


//------------------------------------------------------------------------------
trojmian(void)
{
 float a, b, c;
 float delta = b*b-4*a*c;

 cout << "Wpisz liczbę A: ";
 cin >> a;
 cout << endl << "Wpisz liczbę B: ";
 cin >> b;
 cout << endl << "Wpisz liczbę C: ";
 cin >> c;
 cout << endl;

 if (a == 0)
 {
   cout << "To nie jest równanie trójmianu kwadratowego ! ! ! " << endl;

 }

 cout << "Delta = (b^2)-(4*a*c)" << endl;
 cout << "Delta = " << b*b << " - " << 4*a*c << endl;
 cout << "Delta = " << b*b-4*a*c << endl;

 if (delta < 0)
 {
   cout << "Brak pierwiastków trójmiana kwadratowego !" << endl;

 }

 else if (delta == 0)
 {
    double X0 = (-b)/(2*a);

    cout << "Jest jeden pierwiastek rzeczywisty X0 = " << X0;

 }

 else if (delta > 0)
 {
    double X1 = (-b-sqrt(delta))/(2*a);
    double X2 = (-b+sqrt(delta))/(2*a);

    cout << "Są dwa pierwiastki rzeczywiste: " << endl;
    cout << "X1 = " << X1;
    cout << endl << "X2 = " << X2;

 }

}
//------------------------------------------------------------------------------
about(void)
{
  cout << "ppp";
  cout << endl << "MitS";

}
//------------------------------------------------------------------------------
clos()
{
  cout << "Kończenie działania programu..." << endl;
 return 0;
}
//------------------------------------------------------------------------------
kalkulator()
{

  float x, y, z;
  char znak;

  cout << "Wprowadź pierwszą liczbę: ";
  cin >> x;
  cout << endl << "Wprowadź drugą liczbę: ";
  cin >> y;
  cout << endl;
  cout << "Wprowadź działanie: ";
  cin >> znak;

  switch(znak)
  {
   case '+':
   z = x + y;
   cout << "Wynikiem dodawania jest: " << z << endl;
   break;

   case '-':
   z = x-y;
   cout << "Wynikiem odejmowania jest: " << z << endl;
   break;

   case '*':
   z = x*y;
   cout << "Wynikiem mnożenia jest: " << z << endl;
   break;

   case '/':
   z = x/y;
   cout << "Wynikiem dzielenia jest: " << z << endl;
   break;

   default:
   cout << "Błędne działanie ! ! !" << endl;

  }


}
//------------------------------------------------------------------------------
petle(void)
{

 double i=1, j, k, l = 2;
 int q;
 char znak;

//----------------

 cout << "Pętla 'for': " << endl;
 cout << endl;

 for(q=0; q <= 100; q++)
 {
  cout << "Wynik pętli: " << q << endl;
 }

//----------------

 cout << "Nieskończona pętla 'for': " << endl;
 cout << endl;

 for(;;)
 {
  j = pow(i, 2);
  cout << endl << "kwadrat " << i << " = " << j;
  i++;

   if (j >= 1000)
     break;
 }
//----------------

 cout << "Instrukcja iteracyjna 'do...while': " << endl;
 cout << endl;

 do
 {
  znak = getche();
  cout << endl << "Wczytano znak: " << znak << endl;
 }
 while (znak != 'x' && znak != 'X');

//----------------

 cout << "Instrukcja iteracyjna 'while': " << endl;
 cout << endl;

 while (k = 10)
 {
   l += k;
   cout << l << endl;

 }

//----------------
   cout << endl << endl << "Koniec !!! ";

}
//------------------------------------------------------------------------------
wybor(void)
{

  char znak;
  float cyfra;

  cout << endl << "Wybierz odpowiednią pozycję: ";
  cin >> znak;


  switch(znak)
  {
   case '1':
   kalkulator();
   break;

   case '2':
   trojmian();
   break;

   case '3':
   petle();
   break;

   case '4':
   about();
   break;

   case '9':
   clos();
   break;

   default:
   cout << "Nieprawidłowa opcja !" << endl;

 }




}

//------------------------------------------------------------------------------

int main( int argc, char * argv[] )
{

cout << "Wybierz odpowiednią propozycję" << endl;

cout << endl;

cout << "1. Kalkulator" << endl;
cout << "2. Trójmian kwadratowy" << endl;
cout << "3. Pętle" << endl;
cout << "4. O autorze" << endl;
cout << "9. Koniec" << endl;


wybor();

 getch();
 return 0;
}
//------------------------------------------------------------------------------


i chcĘ zrobić tak by jak się wywoła cyfrę 1 i przejdzie do kalkulatora to chcĘ by po skończeniu liczenia była funkcja, która czyści ekran i pokazuje od początku menu wyboru, a tego kalkulatora już nie. Jak to zrobić ???

A drugie pytanie: Jak zrobić by po wybraniu odpowiedniej opcji (np. 2) wyczyściło mi ekran wiersza poleceń i pokazało daną funkcję ktrórą robie (czyli trójmian kwadratowy) ???

0

W nagłówku conio.h istnieje taka funkcja jak clrscr(); która czyści ekran.

0

thanks :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1