Punkt odniesienia w openGL

0

Czy istnieje jakas funkcja w openGl, ktora zmienia punkt odniesiena dla rysowaneho obiektu? Domyslnie jest to punkt 0,0,0 , a mnie zalezy, zeby ten punkt sie zmienial. Np. gdy mam narysowany szescian, obraca sie on wlasnie w punkcie (0,0,0), a ja chce, zeby sie obracal np. w pkt(1,2,4). Gdzies wyczytalem, ze jest to funkcja GLnormal, ale nie jestem na 100% pewny.

0

glNormal ? nie trafiłeś :) ta funkcja służy to zdefiniowania wektora normalnego do dla opisywanych wierzchołków
żeby przemieścić obiekt zrób tak:

   //przsunięcie do punktu (1, 6, -10)
glTranslatef(1,6,-10);
glPushMatrix()
    DrawCube();
glPopMatrix();

ps. normalne są wykorzystywane do oświeltlenia, więc z przemieszczeniem nie mają NIC wspólnego :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1