Biblioteka graficza.

0

Od jakiegos czasu zastanawiam sie na stworzeniem jakiejs prostej gierkim glownie po to aby chociaz poznac sposob uzycia bibliotek graficznych( od razu mowie ze GDI i GDI+ odpadaja). I stad moje pytanie jakie biblioteki graficze sa waszym zdaniem najelepsze.

0

SDL?

0

s<ort>proboj</ort> z allegro...

0

a co jesli choidz o openGL i dirextX??

0

Ile ludzi tyle opinii kilka razy bylo opengl vs. directx... a zgadzajac sie ze swoim pierewszym zdaniem uwazam ze opengl jest spoko ;) w polaczeniu z direct input

0

www.allegro.cc
najprostszy i najszybszy sposób na stworzenie prostej gierki, poza tym jest wiele kursów do tej biblioteki no i bez problemu instaluje sie ją w devc++
szczerze polecam!

0

a co jesli choidz o openGL i dirextX??

To ja pociągnę z tym SDL. Na windowsie SDL wykorzystuje DirectX jako podstawę. Na *nixach X-y itp.
OpenGL bez większych problemów użyjesz wraz z SDL (są przykłady na stronie SDL). Dodatkowe biblioteki do SDL też są (samo SDL jest tylko cieniutką warstwą).
No i zaleta tego rozwiązania jest taka, że nie jesteś ograniczony tylko do Windowsa. Nawet jeżeli tylko dla Windowsa tworzysz, to zawsze zostawiasz sobie (lub innym jeżeli ma być kod otwarty) furtkę na inne platformy (jak Ci zaczną skomleć na maila: kiedy będzie wersja na XYZ?).

0

Ja programowanie grafiki zaczalem od DirectDraw i bardzo sobie chwale ten wybor ;]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1