OpenGL i glRotatef?

0

Mam nastepujacy problem: chce napisac kostke rubika pod openGL, kostka jest, tylko ze jak chce ja obrocic (uzywajac glRotatef) to kreci sie wokol pierwszego szescianu ( kostka sklada sie z 27), a chcialbym, zeby calosc obracala sie wokol wlasnej osi, probowalem zmienieac parametry, np. glRotatef(rx,1,0,0) na glRotatef(rx,20,0,0),(rx to kat, o jaki sie obraca) ale to nic nie daje...

0

keine problema ! musisz tylko mieć środek kostki w środku układu w spółrzędnych i wszystko styknie !

[edit]
do postu niżej:
połołożenie małych kosteczek przecież wyliczasz matematycznie. No chyba, że wklepujesz na sztywno do programu, to sorry, ale nie tędy droga...

0

kurde... to strasznie duzo kombinacji... najpierw kosta w centrum, potem 8 wokol tej pierwszej, a potem 9 nad i 9 pod nia:( a a jakbym zechcial zrobic kostke skadajaca sie z 64 szescianow.... masakra, chyba jest jakis prostszy sposob? bo openGL powinien byc bardziej elastyczny....

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1