konwersja Pascala na C++

0

Kiedyś napisałem gre "snake" w pascalu i teraz musze napisać ją w C++, z czym wiąze sie moje pytanie:
w Pascalu istniało coś takiego:

Repeat
Ruch:=Readkey;
If Ruch=#0 then Ruch:=readkey;

      If (Ruch=#77) then  {strzałka w prawo}
        begin
          .
          .
         end
        .
        .
        .

until Ruch=#27; {Esc}

gdzie "ruch" to oczywiście zmienna typu Char. Funkcje Readkey wywoływałem dwa razy poniewaz "ruch" miało otrzymać jako znak "strzałkę" czy też klawisz "Esc". Prosze o podanie mi odpowiednika w c++, tak aby funkcja nie przerywała pracy programu, oraz żeby podczsa wczytywania do zmiennej "ruch" znaku nie pojawiło mi się nic na ekranie. Ponadto wiem że w C++ nie ma oznaczenie zmienna=#kod_znaku, dlatego także prosiłbym o napisanie mi odpowiednika tego zapisu w C++, oraz tego czy kody klawiszów specjalnych typu Enter, strzałki czy ESC są w C++ takie same jak w pascalu. Za odpowiedź z góry dziękuje.

0
#include <stdio.h>
#include <conio.h>

main(){
  int ruch;
  do{
    while(!(ruch=getch()));
    if(ruch==77){
    }
  }while(ruch!=27);
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1