Mam zasadnicze pytanko:
Jak sprawdzic czy dany komponent czy cos tam jest jakas klasa w c++??
W delphi to sie robilo mniej wiecej tak:
if Sender is Tedit then [..]
Mam zasadnicze pytanko:
Jak sprawdzic czy dany komponent czy cos tam jest jakas klasa w c++??
W delphi to sie robilo mniej wiecej tak:
if Sender is Tedit then [..]
jest cos takiego nazywa sie typeid
i o ile mnie pamiec nie myli to cos podobnego ale z wiekszymi mozliwosciami to type_info i jest w bibliotece typeinfo ale aby sie o tym wiecej dowiedziec to juz polecam internet
a to przykladowy kod:
#include <iostream>
#include <typeinfo>
using namespace std;
main()
{
int zm;
if (typeid(zm) == typeid(int))
cout <<"dobrze";
system("pause");
}
jest jeszcze jeden sposob ale do uzycia tylko jesli uzywasz dziedziczenia. Polega on an tym ze rzutowanie dynamic_cast zwraca NULL jesli obiekt ktory probujesz rzutowac jest jakims inny obiektem z tej samej "rodzinny" (mam nadziej ze to drugie dobrze wytlumaczylem :) jak nie to pytaj.
Chyba styka, wielkie dzieki, jakby co to bede pytał