piłka odbijająca się od sciany i zmieniająca kierunek..

0

Borland 3.1

Znajdzie sie ktos ,kto podpowie jak zrobic piłkę przemieszczającą sie po obrazie ,odbijającą sie, i zmieniającą kierunek...ratunku.

Jesli mozna to chociaz jakis suchy szkic jak to zrobic,albo jakąkolwiek podpowiedz.

0

Kodu nie zarzucę, ale zadam pytanie. Czy chodzi o piłkę, która ma się poruszać najprościej, bezgrawitacyjnie, czy grawitacja i ugięcia przy odbiciu też mają się liczyć?
Jeśli to pierwsze, to robisz sobie stałe lub zmienne określające lewą i prawą oraz dolną i górną granicę pomieszczenia, po którym piłka się odbija i dwie zmienne szybkosci piłki oraz dwie odpowiadające za jej aktualną pozycję. Następnie w co określony czas dodajesz do pozycji piłki jej szybkość, a jeśli piłka "przebije" ścianę, to ją "odwracasz" dzięki działaniu (na przykładzie lewej sciany): pozX=ScianaL+ScianaL-PozX oraz zmienić znak szybkości w danej płaszczyźnie (SpeedX:=-SpeedX) i tak samo dla wszystkich pozostałych. Oczywiscie warunek "przebicia jest nastepujacy: if (PozX<ScianaL). W celu stworzenia piłki większej niż punktowa naprościej rysować ściany oddalone od ich wirtualnych pozycji o połowę średnicy piłki w kierunku na zewnątrz i piłkę rysować ze środkiem w punkcie (PozX, PozY). To oczywiście tylko zarys, kod musisz napisać sam. Jeśli chcesz to zrobić z uwzgędnieniem grawitacji, to jeszcze trzeba cały czas troszkę odejmować od szybkości w kierunku Y, żeby piłka latała po łukach. Za to odbicie sprężyste z podkręceniami piłki itp., to już trzeba kombinować bardziej.

0

Tak jak to napisal Adam jest bardzo dobrze, ale ja zamiast pojedynczych zmiennych polecalbym zrobic sobie wektory i zdefiniowac sobie odpowiednie podstawowe operacje. Trudniej wtedy sie pomylic w kodzie. Z ksiazek moge Ci polecic "Fizyka dla programistow gier" czy cos takiego.

Oczywiscie tych trickow nie nalezy stosowac, jesli chcesz napisac prawdziwy symulator do przewidywania ruchu czegos tam, a nie jedynie gre. Widzialem juz w sieci symulatory ruchu cial niebieskich pisane na bazie wlasnie tak zaimplementowanej grawitacji, jak to napisal Adam, no i efekty byly oplakane (tj. brak zachowania wszelkich zasad zachowania).

0

Dziekuje za podpowiedzi bede próbował. ;)

0

No tak, można i wektory, można zrobić również klasę piłkę i w niej wszystko zawarte, to był tylko zarys :). No i oczywiście to się nadaje do piłki w grach typu arcanoid albo coś, bo jak to ma być w porządnej symulacji fizyki, to nie przejdzie :).

0

To ma byc najzwyklejsza piłka ktora odbija sie od sciany,robie to jako prace domową,znaczy sie staram sie zrobic.:)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1