nazwa globalna

0

jak zrobić w builderze, żeby np. 'PaintBox1->Canvas' nazywało się 'C ' i żeby mógł teraz taką nazwą operować w całym programie?

0

Możesz sobie zrobić wskaznik na Canvas'a, przypisac do niego adres Canvasa z PaintBox'a i sie nim poslugiwac...

0

aha, a jak to zrobić? a może są jakieś prostrze sposoby np. jakieś zwykłe przypisanie tej nazwy do zmiennej np. 'C'?

0

Zrobić to można zupełnie po prostu:

TCanvas *C = PaintBox1->Canvas;

Ino że jeśli chcesz mieć zmienną C dostępną w całym programie (we wszystkich plikach), to powinna być zewnętrzna:

extern TCanvas C; //deklaracja zmiennej wskaźnikowej, musi być nieskładowa
...
TCanvas
C = nazwa_klasy->PaintBox1->Canvas; //a gdzie indziej definicja tej zewnętrznej zmiennej połączona z jej inicjacją

0

dzięki :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1