jak zrobić w builderze, żeby np. 'PaintBox1->Canvas' nazywało się 'C ' i żeby mógł teraz taką nazwą operować w całym programie?
0
0
Możesz sobie zrobić wskaznik na Canvas'a, przypisac do niego adres Canvasa z PaintBox'a i sie nim poslugiwac...
0
aha, a jak to zrobić? a może są jakieś prostrze sposoby np. jakieś zwykłe przypisanie tej nazwy do zmiennej np. 'C'?
0
Zrobić to można zupełnie po prostu:
TCanvas *C = PaintBox1->Canvas;
Ino że jeśli chcesz mieć zmienną C dostępną w całym programie (we wszystkich plikach), to powinna być zewnętrzna:
extern TCanvas C; //deklaracja zmiennej wskaźnikowej, musi być nieskładowa
...
TCanvas C = nazwa_klasy->PaintBox1->Canvas; //a gdzie indziej definicja tej zewnętrznej zmiennej połączona z jej inicjacją
0
dzięki :)