3dmax i c++

0

Pomóżcie mi! Czy c++ może wyświetlać /edytować/obsługiwać projekty stworzone w 3dStudioMax4? Powiedzmy, że mam stworzoną trasę i samochód - czy da radę obsługiwać oba te elementy?

0

Poszukaj libow do ladowania modeli 3DS.

0

W tym kursie troche jest: http://4programmers.net/download.php?id=79

0

Poszukaj libow do ladowania modeli 3DS.

Skąd wiesz, że nie chodzi mu o sceny 3ds max o rozszerzeniu .max?

Ale na pytanie, czy c++ może.... odpowiadam: może. A myślisz, że w czym napisali 3ds max [green].

0

Chodzi mi właśnie o pliki o rozszerzeniu .max. Jak je wyświetlić na ekranie i w jaki sposób kontrolować? Czy muszą być oddzielne pliki dla poruszanego obiektu i trasy?

0

Musisz znaleźć format pliku .max (może w SDK 3ds max będzie), napisać program, który odczyta obiekty z tego pliku, następnie wyświetlić je na ekran. To ogrom dość ciężkiej roboty i zapomnij o tym, że ktoś na forum napisze choćby kawałek tego programiku. Zacznij sam pisać i pytaj co najwyżej o jakieś szczegóły.

Nie będzie to proste zadanie, ale powodzenia ;)

0

Ok, w takim razie zacznijmy od początku. Czy będę musiał używać do tego OGl albo Direct X? Tworzyłem już trochę programów, ale tylko i wyłącznie w Dosie. I nie powiem żebym bardzo dużo wiedział o grafice w Windowsie. Próbowałem z grafiką w Dosie, ale brak mi pliku nagłówkowego graphics.h, a wszelkie ściągane z sieci nie funkcjonują. A więc podpowiedzcie mi proszę o grafice w Windowsie. Wyświetlanie jpegów i tp.

0

Czy będę musiał używać do tego OGl albo Direct X?

Nie

Tworzyłem już trochę programów, ale tylko i wyłącznie w Dosie. I nie powiem żebym bardzo dużo wiedział o grafice w Windowsie.

Zawsze możesz napisać pod DOSa :d

A więc podpowiedzcie mi proszę o grafice w Windowsie. Wyświetlanie jpegów i tp.

Na sieci znajdziesz 3 miliony kursów o tym.

Po tych kilku postach widzę mniej więcej ile kumasz... I moja rada: nie bierz się za to, bo nie podołasz i tylko się wkurzysz.

1

Co do poziomu trudnosci zagadnienia zgodze sie z poprzednikiem..
natomiast mimo wszystko odpowiem na pytania:

  1. nie musisz korzystac z OpenGL/D3D, alee... ale... jako ze .max jest formatem 3D (niespodzianka ?:P) to owiele prosciej jest go wyswietlic uzywajac OpenGL/D3D niz np dosowej vesy or sth... (tj nie musisz sie meczyc z przeksztalceniami 3D->2D, teksturowaniem, glebokoscia etc).. tak ze polecil bym ci OpenGL... ew jakis inny (nie)akcelerowany silnik graficzny ;>

  2. jpg najlepiej nie jest "samamu" odczytywac, tylko zwalic to np na libjpeg ;>... (nie chcesz pisac samemu dekompresji jpega ;ppp).. libjpeg jest dosc proste w wykorzystaniu (owiele prostsze niz np libpng ;>, choc png>jpg mimo wszystko z paru powodow).. jezeli nie masz zanego doswiadczenia z bitmapami to zacznij najpierw dla zabawy z odczytem np tga (ktory jest bardzo prosty), a potem uzyj automagicznego libjpeg (to bedziesz wiedzial co sie dzieje)...

  3. .max jest w sumie dziwnym formatem... kiedys np 3D explorer odmowil mi wyswietlenia .max tlumaczac sie ze nie mam zainstalowanego 3DS MAX, a on musi miec jakies pluginy/klasy/costam z maxa...
    w kazdym badz razie zmierzam do tego ze polecil bym ci np przekonwertowac .max do .3ds, ktory jest stosunkowo latwo odczytac.. lub do .ase (ktory jest bardzo latwo odczytac)...
    z tego co kojarze np ludzie z GameDesign PL proponuja napisac plugin do MAXa zeby wyexportowac wszystko w jakims wlasnym formacie.. nieglupia mysl imho ;>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1