Jak pisać zaawansowane progamy np.komunikatory?

0

Jak pisać zaawansowane progamy np.komunikatory?
Jestem początkującym programistą umiem podstawy C i C++(wcześniej uczyłem się pisać aplikacje internetowe i umiem HTML, CSS, PHP i MySQL i roche JS). Ale nie wiem gdzie moge się nauczyć pisać zaawansowane aplikacje tekie jak komunikatory cz inne...
Nie wiem w jakim to języku pisać i jakich trzeba do tego bibliotek?
(Mam WinXP i VC++, niedługo Linuxa:))

0

noo do komunikatorka WinSocketów;-)

0

I co dalej? Jak to pisać możecie podać jskieś najlepiej Polskie adresy stron lub kusów gdzie można się tego nauczyć?

0

zanim zaczniesz pisac zaawansowane programy to naucz sie najpierw pisac te proste. Wszystko musi nastapic w swoim czasie i swojej kolejnosci.

0

No ale umiem podstawy i troche w API i openGLu!
No Api znam dosyć dobrze chociż jest trudne dosyć...
A czego twoim zdanie mam się teraz uczyć?

0

No ja bym sie sprzeczał czy komunikator internetowy to skomplikowany program ale aby to chodzilo to sockety trza znac :P i to w sumie wystarczy to napisania protokołów a co do wygladu aplikacji to sie winapi kłania....

0

Jak pisać zaawansowane progamy np.komunikatory?...

Na klawiaturze?? :|

0

A dzinki wszystkim już wchodze na micrososta i się ucze !!!
Adiju! [browar]

0

No ale umiem podstawy i troche w API i openGLu!
No Api znam dosyć dobrze chociż jest trudne dosyć...
A czego twoim zdanie mam się teraz uczyć?

skoro założyłeś ten temat to znaczy że jeszcze tego poziomu nie osiągnąłeś zeby pisac komunikator lub jakis bardziej skomplikowany program:-) Pokombinuj sobie jakies mniejsze programy w builderze lub visualu az w koncu sam poczujesz ze juz umialbys napisac bardziej skomplikowany:)
Wtedy zadawac bedziesz konkretne pytania a nie "jak napisac komunikator?" :d

Poczytaj sobie kursy winsock'a, pokombinuj najpierw z najprostszym chatem, zapoznaj sie z builderem lub visualem.

Powodzenia [cya]

0

Może mi ktoś przesłać kod źródłowy programu napisanego w winsocku....

0

poszukaj, a pozniej pros i pytaj. wpisz sobie www.google.pl podaj winsock i ciesz sie wynikami...

ps. zalamuje rece czasami

1

:-( dzisiaj złamałem palca...

mam kod serva i klienta.
serv

// Nazwa modułu: Server.c
//
// Opis:
//    Prosta aplikacja serwera TCP, akceptująca nachodzące
//    połączenia klientów. Po ustanowieniu połączenia
//    uruchamiany jest wątek odczytujący dane przesłane przez
//    klienta i odsyłający je z powrotem (o ile opcja odsyłania
//    nie jest wyłączona).
//
// Kompilacja:
//    cl -o Server Server.c ws2_32.lib
//
// Opcje wiersza poleceń:
//    server [-p:x] [-i:IP] [-o]
//           -p:x      Numer nasłuchującego portu
//           -i:str    Nasłuchujący interfejs
//           -o        Tylko odbiór, bez odsyłania
//
#include <winsock2.h>

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

#define DEFAULT_PORT        5150
#define DEFAULT_BUFFER      4096

int    iPort      = DEFAULT_PORT; // Port nasłuchujący klientów
BOOL   bInterface = FALSE,        // Nasłuchujący interfejs 
       bRecvOnly  = FALSE;        // Tylko odbiór, bez odsyłania
char   szAddress[128];            // Interfejs nasłuchujący klientów

//
// Funkcja: usage
//
// Opis:
//    Wydruk informacji o działaniu programu
//
void usage()
{
    printf("użycie: server [-p:x] [-i:IP] [-o]\n\n");
    printf("       -p:x      Numer nasłuchującego portu on\n");
    printf("       -i:str    Nasłuchujący interfejs on\n");
    printf("       -o        Tylko odbiór, bez odsyłania\n\n");
    ExitProcess(1);
}
  
//
// Funkcja: ValidateArgs
//
// Opis:
//    Analiza argumentów wiersza poleceń i ustalenie wartości
//    niektórych znaczników globalnych, decydujących o wykonaniu
//    określonych czynności.
//
void ValidateArgs(int argc, char **argv)
{
    int i;

    for(i = 1; i < argc; i++)
    {
        if ((argv[i][0] == '-') || (argv[i][0] == '/'))
        {
            switch (tolower(argv[i][1]))
            {
                case 'p':
                    iPort = atoi(&argv[i][3]);
                    break;
                case 'i':
                    bInterface = TRUE;
                    if (strlen(argv[i]) > 3)
                        strcpy(szAddress, &argv[i][3]);
                    break;
                case 'o':
		        bRecvOnly = TRUE;
                    break;
                default:
                    usage();
                    break;
            }
        }
    }
}

//
// Funkcja: ClientThread
//
// Opis:
//    Ta funkcja jest wywoływana w postaci wątku obsługującego
//    dane połączenie klienta. Przekazany parametr jest uchwytem
//    gniazda zwróconym przez wywołanie funkcji accept(). Ta
//    funkcja czyta dane nadesłane przez klienta i odsyła je
//    z powrotem.
//
DWORD WINAPI ClientThread(LPVOID lpParam)
{
    SOCKET        sock=(SOCKET)lpParam;
    char          szBuff[DEFAULT_BUFFER];
    int           ret,
                  nLeft,
                  idx;

    while(1)
    {
        // Wykonanie blokującej funkcji recv ()
        //
        ret = recv(sock, szBuff, DEFAULT_BUFFER, 0);
        if (ret == 0)        // Zamknięcie uzgodnione
            break;
        else if (ret == SOCKET_ERROR)
        {
            printf("Funkcja recv() zakończona błędem: %d\n", 
                    WSAGetLastError());
            break;
        }
        szBuff[ret] = '\0';
        printf("ODBIÓR: '%s'\n", szBuff);
        //
        // Odesłanie danych (jeżeli wybrano tę opcję).
        //
        if (!bRecvOnly)
        {
            nLeft = ret;
            idx = 0;
 		//
            // Sprawdzenie, czy zapisaliśmy wszystkie dane 
            //
            while(nLeft > 0)
            {
                ret = send(sock, &szBuff[idx], nLeft, 0);
                if (ret == 0)
                    break;
                else if (ret == SOCKET_ERROR)
                {
                    printf("Funkcja send() zakończona"
                           " błędem: %d\n", 
                           WSAGetLastError());
                    break;
                }
                nLeft -= ret;
                idx += ret;
               }
        }
    }
    return 0;
}

//
// Funkcja: main
//
// Opis:
//    Wątek główny. Inicjacja interfejsu Winsock, analiza
//    argumentów wiersza poleceń, utworzenie nasłuchującego
//    gniazda, związanie go z adresem lokalnym i oczekiwanie
//    na połączenia klientów.
//
int main(int argc, char **argv)
{
    WSADATA       wsd;
    SOCKET        sListen,
                  sClient;
    int           iAddrSize;
    HANDLE        hThread;
    DWORD         dwThreadId;
    struct sockaddr_in local,
                       client;

    ValidateArgs(argc, argv);
    if (WSAStartup(MAKEWORD(2,2), &wsd) != 0)
    {
        printf("Nie można wczytać biblioteki Winsock!\n");
        return 1;
    }
    // Utworzenie nasłuchującego gniazda
    //
    sListen = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_IP);
    if (sListen == SOCKET_ERROR)
    {
        printf("Funckja socket() zakończona błędem: %d\n", 
                WSAGetLastError());
        return 1;
    }
    // Wybór lokalnego interfejsu, z którym zostanie
    // związane gniazdo
    //
    if (bInterface)
    {
        local.sin_addr.s_addr = inet_addr(szAddress);
        if (local.sin_addr.s_addr == INADDR_NONE)
            usage();
    }
    else
        local.sin_addr.s_addr = htonl(INADDR_ANY);
    local.sin_family = AF_INET;
    local.sin_port = htons(iPort);

    if (bind(sListen, (struct sockaddr *)&local, 
            sizeof(local)) == SOCKET_ERROR)
    {
        printf("Funkcja bind() zakończona błędem: %d\n", 
                WSAGetLastError());
        return 1;
    }
    listen(sListen, 8);
    //
    // Oczekiwanie na żądania klientów w ciągłej pętli. Po
    // wykryciu próby połączenia, utworzenie wątku i przekazanie
    // jego uchwytu.
    //
    while (1)
    {
        iAddrSize = sizeof(client);
        sClient = accept(sListen, (struct sockaddr *)&client,
                        &iAddrSize);        
        if (sClient == INVALID_SOCKET)
        {        
            printf("Funkcja accept() zakończona błędem: %d\n", 
                    WSAGetLastError());
            break;
        }
        printf("Zaakceptowano klienta: %s:%d\n", 
            inet_ntoa(client.sin_addr), ntohs(client.sin_port));

        hThread = CreateThread(NULL, 0, ClientThread, 
                    (LPVOID)sClient, 0, &dwThreadId);
        if (hThread == NULL)
        {
            printf("Funkcja CreateThread() zakończona błędem: %d\n",
                    GetLastError());
            break;
        }
        CloseHandle(hThread);
    }
    closesocket(sListen);
    
    WSACleanup();
    return 0;
}

i nie wiem gdzie adresy wpisać(wkurza mnie to bo jest jakoś inaczej niż w kursie którym czytałem)
klient

// Nazwa modułu: Client.c
//
// Opis:
//    Przykładowa aplikacja klienta powtarzającego. Klient ten łączy
//    się z serwerem TCP, wysyła dane i odczytuje dane odesłane
//    przez serwer.
//
// Kompilacja:
//    cl -o Client Client.c ws2_32.lib
//
// Opcje wiersza poleceń:
//    client [-p:x] [-s:IP] [-n:x] [-o]
//           -p:x      Numer odległego portu
//           -s:IP     Adres IP serwera lub nazwa węzła
//           -n:x      Liczba wysyłanych wiadomości
//           -o        Tylko wysyłanie, bez odbioru
//  
#include <winsock2.h>
#include <stdio.h>
#include <conio.h>
#include <stdlib.h>

#define DEFAULT_COUNT       20
#define DEFAULT_PORT        5150
#define DEFAULT_BUFFER      2048
#define DEFAULT_MESSAGE     "To jest test systemu komunikacji \
ratunkowej"

char  szServer[128],          // Serwer, z którym się łączymy
      szMessage[1024];        // Wysyłana wiadomość
int   iPort     = DEFAULT_PORT;  // Numer portu serwera
DWORD dwCount   = DEFAULT_COUNT; // Ilość nadań wiadomości
BOOL  bSendOnly = FALSE;         // Tylko nadawanie, bez odbioru

//
// Funkcja: usage:
//
// Opis:
//    Wydruk informacji o działaniu programu
//
void usage()
{
    printf("usage: client [-p:x] [-s:IP] [-n:x] [-o]\n\n");
    printf("       -p:x      Numer odległego portu\n");
    printf("       -s:IP     Adres IP serwera lub nazwa stacji\n");
    printf("       -n:x      Ilość nadań wiadomości\n");
    printf("       -o        Tylko nadawanie, bez odbioru\n");
    ExitProcess(1);
}

//
// Funkcja: ValidateArgs
//
// Opis:
//    Analiza argumentów wiersza poleceń i ustalenie wartości
//    niektórych znaczników globalnych, decydujących o wykonaniu
//    określonych czynności.
//
void ValidateArgs(int argc, char **argv)
{
    int                i;

    for(i = 1; i < argc; i++)
    {
        if ((argv[i][0] == '-') || (argv[i][0] == '/'))
        {
            switch (tolower(argv[i][1]))
            {
                case 'p':        // Odległy port
                    if (strlen(argv[i]) > 3)
                        iPort = atoi(&argv[i][3]);
                    break;
                case 's':       // Serwer
                    if (strlen(argv[i]) > 3)
                        strcpy(szServer, &argv[i][3]);
                    break;
                case 'n':       // Liczba nadań wiadomości
                    if (strlen(argv[i]) > 3)
                        dwCount = atol(&argv[i][3]);
                    break;
                case 'o':       // Tylko nadawanie, bez odbioru
                    bSendOnly = TRUE;
                    break;
                default:
                    usage();
                    break;
            }
        }
    }
}

// 
// Funkcja: main
//
// Opis:
//    Wątek główny. Inicjacja interfejsu Winsock, analiza
//    argumentów wiersza poleceń, tworzenie gniazda, połączenie
//    z serwerem, a następnie wysyłanie i odbieranie danych.
//
int main(int argc, char **argv)
{
    WSADATA       wsd;
    SOCKET        sClient;
    char          szBuffer[DEFAULT_BUFFER];
    int           ret,
                  i;
    struct sockaddr_in server;
    struct hostent    *host = NULL;

    // Analiza wiersza poleceń i wczytanie biblioteki Winsock 
    //
    ValidateArgs(argc, argv);
    if (WSAStartup(MAKEWORD(2,2), &wsd) != 0)
    {
        printf("Nie można wczytać biblioteki Winsock!\n");
        return 1;
    }
    strcpy(szMessage, DEFAULT_MESSAGE);
    //
    // Utworzenie gniazda i próba połączenia się z serwerem 
    //
    sClient = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, IPPROTO_TCP);
    if (sClient == INVALID_SOCKET)
    {
        printf("Funkcja socket() zakończona błędem: %d\n",
                WSAGetLastError());
        return 1;
    }
    server.sin_family = AF_INET;
    server.sin_port = htons(iPort);
    server.sin_addr.s_addr = inet_addr(szServer);
    //
    // Jeżeli podany adres serwera nie ma postaci
    // "aaa.bbb.ccc.ddd" jest to wówczas nazwa węzła,
    // więc należy ją odwzorować
    // 
    //
    if (server.sin_addr.s_addr == INADDR_NONE)
    {
        host = gethostbyname(szServer);
        if (host == NULL)
        {
            printf("Nie udało się odwzorować adresu"
                   " serwera: %s\n", szServer);
            return 1;
        }
        CopyMemory(&server.sin_addr, host->h_addr_list[0],
            host->h_length);
    }
    if (connect(sClient, (struct sockaddr *)&server, 
        sizeof(server)) == SOCKET_ERROR)
    {
        printf("Funkcja connect() zakończona błędem: %d\n", 
                WSAGetLastError());
        return 1;
    }
    // Wysyłanie i odbiór danych
    //
    for(i = 0; i < dwCount; i++)
    {
        ret = send(sClient, szMessage, strlen(szMessage), 0);
        if (ret == 0)
            break;
        else if (ret == SOCKET_ERROR)
        {
            printf("Funkcja send() zakończona błędem: %d\n",
                    WSAGetLastError());
            break;
        }
        printf("Wysłano %d bajtów\n", ret);
        if (!bSendOnly)
        {
            ret = recv(sClient, szBuffer, DEFAULT_BUFFER, 0);
            if (ret == 0)        // Zamknięcie uzgodnione
                break;
            else if (ret == SOCKET_ERROR)
            {
                printf("Funkcja recv() zakończona błędem: %d\n",
                        WSAGetLastError());
                break;
            }
            szBuffer[ret] = '\0';
            printf("ODBIÓR [%d bajtów]: '%s'\n", ret, szBuffer);
           }
    }
	getch();
    closesocket(sClient);
    WSACleanup();
    return 0;
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1