przekazanie obiektu do funkcji

0

jak przekazać obiekt np. typu TCheckBox, albo TEdit do funkcji ?

np. mam komponen na formie CheckBox1 i chce go przekazać do funkcji i za pomocą funkcji zmienić wartość Checked.

0

void a(TCheckBox *checkbox)
{
checkbox->Checked = true;
}

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
a(CheckBox1);
}

Cóż trochę to bezsensu no ale sam chciałeś :-)

0

tyle, że przy takiej konstrukcji wywala mi błąd

[Linker Error] Unresolved external 'TF_Szczegoly::a(Stdctrls::TCheckBox *)' referenced from C:\WIADOMOSCI\U_SZCZEGOLY.OBJ

0

Na Builderze 6 Personal wszystko chodzi gładziutko.
Najprostszym sposobem na zmianę stanu checkboxa jest utworzenie funkcji w klasie TForm

void TForm1::a(void)
{
CheckBox1->Checked = true;
}

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
a();
}

W sekcji private wpisujesz
void a(void);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1