Wazne: putch Win32 i inne problemy (console app)

0

Otoz pisze singlowy odpowiednik MUDa czyli cosik zwany SUDem (odkrywcze). Problem jest nastepujacy iz pracuje na ogromnych (!) tablicach i zmuszony jestem pisac pod Win32 Console App (borland 4.x) poniewaz pod WinMain czy DosApp pokazuje ze zaduzo zdefiniowalem globalnych zmiennych (or smth). Ale odchodze od tematu. W programie wystepuje pisanie tekstow na kolorowo a niestey takie rzeczy jak cout (?) i printf pisza kolorowo dopiero po clrscr(). Zostalem wiec zmuszony do zrobienia procedurki ktora rozbija stringa na znaczki i drukuje je <ort>po kolei </ort>( putch ). W ten sposob uzyskalem kolor. Niestety pod Win32CA zamiast natychmiastowego pokazanie sie tekstu mam matrixa ( pojawia sie litera po literze z pingiem 40 okolo :) ). Gdy zmniejszylem tablice i przenioslem projekt na DosApp tekst wyskakiwal natychmiastowo. _directvideo nic nie dawalo. Oto moj pierwszy problem. Drugi brzmi KBHIT. Otoz w grze zaimplementowalem realtime ( lol ) czyli gra leci wlasnym czasem a komendy moze wpisywac sobie kiedy chcesz. Petla czytania znakow z klawy oparta jest na kbhit i getch. Tu powstaje problem poniewaz w momencie nacisniecie <ort>jakiego kolwiek </ort>klawisza specialnego np.ctrl, alt kbhit daje 1 a getch niestety nie czyta pojednyczych takich klawiszy i powstaje pauza w programie. Potrzebuje pomocy z tymi dwoma problemami. Czekam ..

0
  1. kolory:
    spróbuj funkcję csanf i cprintf z conio.h
  2. kbhit:
    znaki typu Ctrl-coś_tam maja dwubajtowe kody, przy czym pierwszy bajt to zero. Wiec jak kbhit ci da jeden, to getch odczyta tylko 0 - musisz odczytac jeszcze drugi znak.
  3. coś na forum jest zwalone, ponieważ jak chociałem wysłać anonimowo, to nie mogłem, ponieważ pisał, że anonimowy może co 15 minut. ale ja ostatnio jako anonimowy wysyłałem kilka dni temu...

Pozdrawiam

0

Kolorowanie składni po konsolą jest inaczej zrobione niz pod zwykłym dosem. Problem ten jest częściowo rozwiącany w Dev-C++. Tam w katalogu include znajduje się plik c z napisanymi tymi funkcjami dla konsoli pod API. Wkopiuj je do swojego projektu i będziesz miał dodatkowe funkcje.

Braca na tej bibliotece jest ograniczona ale lepszy ryc niż nic.

0

Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale mi nie rozchodzi sie o czytanie jakiegos znaku z ctrl, ale pomijanie go w kbhit. W sumie to pomijanie wszystkiego procz literek i enterka.
W ktorym katalogu Deva sa te pliczki ?
A jeszcze jedno: Pamietam chyba sprawdzalem cprintf i mial mnie gdzies :( tez wolno dzialal. Ale sprobuje jeszcze raz. Thx na razie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1