problem z visualem

0

Witam, mam kolejny problem :-) . Napisałem w visual c++ 6 progtramik (kod z książki "OpenGl programowanie gier"). Ten program ma za zadanie wyświetlać obracający sie trójkąt. OKi, napisałem kod, biorę z menu build Execute aaa.exe, i przy linkowaniu coś takiego mi wywalił:
--------------------Configuration: aaa - Win32 Debug--------------------
Linking...
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol _gluPerspective@32
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__glLoadIdentity@0
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__glMatrixMode@4
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__glViewport@16
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__wglDeleteContext@4
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__wglMakeCurrent@8
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__wglCreateContext@4
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__glEnd@0
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__glVertex3f@12
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__glBegin@4
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__glColor3f@12
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__glRotatef@16
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__glTranslatef@12
aaa.obj : error LNK2001: unresolved external symbol __imp__glClear@4
Debug/aaa.exe : fatal error LNK1120: 14 unresolved externals
Error executing link.exe.

aaa.exe - 15 error(s), 0 warning(s)

kompletnie nie mam pojęcia o co chodzi, męczyłem się z tym już mnóstwo czasu. Nagłówki mam takie:

#include "stdafx.h"
#include "stdlib.h"
#include <windows.h> // STANDARDOWY PLIK NAGLOWKOWY WINDOWS
#include <gl/gl.h> // STANDARDOWY PLIK NAGLOWKOWY OpenGl
#include <gl/glu.h> // PLIK NAGLOWKOWY DODATKOWYCH BIBLIOTEK OpenGl
#include <gl/glaux.h> // FUNKCJE POMOCNICZE OpenGl

pomóżcie, please...dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi. Pozdrówka

0

Nie dołączyłeś jakiegoś lib'a. Ale jakiego to ci nie powiem bo w OGL sie nie bawiłem.

0

Dzięki, nie wrzciłem Glut'a, no bo oczywiście nia napisali, że będzie potrzebny, co dziwniejsze, ten kod jest w książce i tam też nie jest podane, że potrzebny będzie Glut... Ciekawe... W każdym razie dzięki, że odpowiedziałeś. Pozdrówka

0

Ja też mam tę książke i dam Ci dobrą radę : do każdego projektu dodawaj sobie wszytskie pliki nałówkowe (gl.h, glu.h glaux.h, glut.h) i odpowiednie biblioteki (LIB) do nich - wtedy nie będziesz miał żadnych problemów z kompilacją ...
A na optymalizwanie tych progzów przyjdzie czas później...

0

Ja bym nie polecal takiego sposobu :( (jest bez sensu !!).
Najlepiej przeczytac specyfikacje funkcji uzywanych (np. MSDN) i tam jest napisane jaki lib trzeba wlaczyc - zreszta nie bedzie ich tak wiele (ci ludzie z M$ znaja sie troche na rzeczy ;) ).

0

Hej, mam jeszcze jeden problem, nie mam na tej płytce dołączone jdo książki programu "OpenGlWindow2", (to ten, w którym jest już pełny ekran) jest o nim mowa na stronce 69. Ja go nie mam, i nie wiem gdzie mam wkleić ten kod odpowiedzialny za zrobienie pełnego ekranu. Próbowałem już go wrzucić w rózne miejsca kodu i nic :-( Krzemin, jeśli masz ten program, proszę Cię, wyslij mi go na maila...

Już po kłopocie, okazało się, że zapomnieli dodać tego programu na płytkę i nikt go nie ma, więc wrzucili go na stronkę o tej ksiażce i juz go sobieściągnąłem. Pozdrówka

Jak to jest, że na płytce dołączonej do tej książki są kody źródłowe, a w nich nie była dołączona biblioteka glut i się spoks skompilowały? Dlaczego tak jest?

0

wez moze poczytaj ta ksiazke dobrze i dowiedz sie, ze TRZEBA dolaczyc biblioteki [glowa]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1