struktury

0

witam

mam strukture

typedef rob
{
int rodzaj ; // rodzaj ponizszego typu
TYP* dane ;
rob* nastepny ;
}

i chcialbym uzaleznic TYP - zmiennej 'dane' od 'rodzaju'
na przyklad:

typedef
{
int pierwsza ;
int druga ;
} TYP1 ;

typedef
{
int zmienna1 ;
int zmienna2 ;
} TYP2 ;

typedef rob
{
int rodzaj ; // rodzaj ponizszego typu
TYP* dane ; // ten wskaznik bedzie wskazywal albo na TYP1 albo na TYP2
rob* nastepny ;
} ELEMENT ;

i robie sobie z tego liste jednokierunkowa do ktorej dodaje kolejne elementy a wskaznik 'dane' w ELEMENT wskazuje mi na odpwiednia strukture.
da sie tak zrobic?

dzieki za pomocne uwagi

0

Zamiast TYP *dana; daj void *dana. Potem będziesz rzutował:

(*(TYP1 *)dana).pole = coś tam

0

Zamiast TYP *dana; daj void *dana. Potem będziesz rzutował:

(*(TYP1 *)dana).pole = coś tam

O to mi wlasnie chodzilo
dzieki

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1