Jakie środowisko do aplikacji desktopowych?

0

Witajcie. Znam język C++ i bazę SQL. Szukam środowiska / programu w którym mógłbym połączyć te dwa języki, żeby pisać programy / gry desktopowe. Znam jeszcze PHP, ale zrezygnowałem z programów Web, bo nie znam się na ich zabezpieczeniach. Chciałbym pisać aplikacje pod Windowsa. Kiedyś z powodzeniem pracowałem chyba na C++ Builder. Co mi polecacie? Bo chciałbym od razu wejść w program, który będzie dla mnie najlepszy. Zwłaszcza że będę chciał kupić jakiś kurs o danym środowisku. Ważne żeby było C i SQL, oraz żeby program był darmowy (ewentualnie tani), nawet do komercyjnych założeń. Dodam, że z powodzeniem tworzę gry w takich programach jak Construct 3 lub RPG Maker. Zanosi się na to, że może niebawem trafię na Steam. Pozdrawiam i proszę o pomoc.

1

Qt z tym, że jest to framework z przeznaczeniem do tworzenie desktopowego UI, jeśli potrzebujesz warstwę platformową i okno do którego będziesz renderował openglem (lub czymś innym) to są lżejsze opcje.

Do zastosowań komercyjnych masz dwie opcje, komercyjną bądź LGPL3. Druga opcja jest darmowa z haczykiem, że musisz linkować dynamicznie z użyciem DLL https://www.qt.io/faq/what-are-the-licensing-options-for-qt.

Jak chcesz jakieś zestawienie to zajrzyj tutaj - https://philippegroarke.com/posts/2018/c++_ui_solutions/

1

Chyba prawie każdy sensowny (np nie brainfuck) język ma sposób na połącznie do bazy danych czyli SQL, z tym że wiele z nich już od tego odchodzi na rzecz wygenerowania zapytań SQL na podstawie stworzonych klas. Co do PHP - programów Web to nie masz racji, zapoznaj się z WinPhp możesz tworzyć programy desktopowe pod wiondows w PHP.
Jak gry to C# + Unity od C++ nie różni się na tyle że trzeba uczyć się od nowa.

0

@several: A jakie są te lżejsze opcje? Bo ten Qt wygląda nieźle ale drogi bardzo. Chciałbym mieć właśnie okienko i te przybory do niego jak na przykład przycisk, albo progressbar...

0

@_13th_Dragon: Dobrze wiedzieć o tym patencie, ale wystarczy mi chyba C++ lub C#. W Unity kiedyś się bawiłem, ale na ten czas zrezygnowałem. Może jeszcze kiedyś do niego wrócę. Póki co, do gier mam te dwa programy o których wspomniałem, ale jeszcze mi brakuje takiego środowiska, jak opisałem w moim pierwotnym poście. Mam na to środowisko - pewien plan.

0

Bo ten Qt wygląda nieźle ale drogi bardzo

Tak jak napisałem, Qt jest darmowy jeśli zastosujesz się do licencji LGPL3. Całą listę alternatyw również podlinkowałem, ale mogę to zrobić jeszcze raz https://philippegroarke.com/posts/2018/c++_ui_solutions/

0

@several: Super - dziękuję serdecznie za (dotychczasową) pomoc. Mógłbyś mi tylko przybliżyć (po chłopsku) jak działa ta licencja? Szukałem sam odpowiedzi na to pytanie, ale nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem...

0

gry desktopowe

Jeśli tak to nie myśl o pisaniu własnego silnika tylko spróbuj użyć istniejącego.

W takim Unreal Engine 4/5 spokojnie użyjesz C++ do tego co będziesz chciał zaimplementować, a SQL możesz wpiąć w refleksję Unreala:
https://github.com/KhArtNJava/MySQLConnectorUE4Plugin

Zobacz sobie na dokumentację chociażby systemów gameplayowych w Unrealu:
https://github.com/tranek/GASDocumentation
https://github.com/tranek/GASShooter

Wątpię, że chcesz od zera pisać silnik.

Jak zacząć w Unrealu jest tutaj: https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/ProgrammingAndScripting/ProgrammingWithCPP/CPPProgrammingQuickStart/

0

@mwl4: Dzięki za poradę. Jednak jeśli chodzi o silnik to korzystam właśnie (tak jak nadmieniłem) z dwóch programów do tego przeznaczonych. Są to środowiska 2D. Natomiast szukam jeszcze czegoś do: zrobienia Quizu, bądź prostej gry gdzie "chłopka widać z góry" i on tam sobie coś robi. ;) To o co tutaj się pytam chcę też zastosować do kilku projektów na własny użytek oraz tak po prostu, żeby się uczuć czegoś przydatnego... Dzięki.

1
Paweł Wiśniowski napisał(a):

@several: Super - dziękuję serdecznie za (dotychczasową) pomoc. Mógłbyś mi tylko przybliżyć (po chłopsku) jak działa ta licencja? Szukałem sam odpowiedzi na to pytanie, ale nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem...

Tak jak również już napisałem wcześniej, w skrócie, by wypełnić wymogi tej licencji linkujesz Qt dynamicznie z użyciem dll, wtedy Twój kod może być objęty inną licencją, np. EULA czy co tam sobie wymyślisz. Jeśli wybrałbyś opcję komercyjną, mógłbyś linkować bibliotekę statycznie, dzięki czemu nie musiałbyś dołączać dodatkowych plików do każdej instalacji.

0

@several: Rozumiem - dzięki. Właśnie instaluję open sourceową wersję Qt. Zobaczymy czym to się je. Pozdrawiam. :)

0
several napisał(a):

Qt z tym, że jest to framework z przeznaczeniem do tworzenie desktopowego UI, jeśli potrzebujesz warstwę platformową i okno do którego będziesz renderował openglem (lub czymś innym) to są lżejsze opcje.

Do zastosowań komercyjnych masz dwie opcje, komercyjną bądź LGPL3. Druga opcja jest darmowa z haczykiem, że musisz linkować dynamicznie z użyciem DLL https://www.qt.io/faq/what-are-the-licensing-options-for-qt.

Jak chcesz jakieś zestawienie to zajrzyj tutaj - https://philippegroarke.com/posts/2018/c++_ui_solutions/

Qt to framework do tworzenia aplikacji desktopowych oraz mobilnych.

I nikt chyba nie linkuje Qt statycznie z powodow czysto praktycznych - czyli absurdalnego nakladu na czas linkowania i ladowania programu do pamieci (oprocz oczywiscie licencjonowania). W kazdym razie jak zyje, w roznych firmach od ponad 10 lat nikt nie linkowal Qt statycznie, wiec nie ma sensu nawet o tym wspominac.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1