Muszę zaimplementować soft body simulation w oparciu o algorytm verleta. (tak jak tutaj na filmie:
)
O ile w teorii wiem jak to działa i jak to zrobić w js, to w ue4 mam pustą głowę co użyć jako punktów i lini oraz jak je łączyć. Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć jak mogę to zaimplementować w ue4? Zależy mi na wydajności.
Mi to wygląda na obiekty połączone odpowiednimi jointami.
Jointy mają różne parametry definiujące ich zachowanie. Np. przy jakim napięciu się niszczą (jak na filmiku).
Spróbuj sobie na scenę dodać kilka obiektów 3D i połącz je jointami.
Przeczytaj sobie krótki opis tego przykładu:
https://docs.unrealengine.com/4.26/en-US/Resources/ContentExamples/Physics/1_5/
@Adam Boduch: to jest jedno z tych pytań gamedevowych, w których nie używa się języka programowania, tylko chodzi o konfigurację obiektów w edytorze.
@lacosta amigo: Może warto zajrzeć do UCableComponent
Robiles cokolwiek wczesniej w jakims silniku do gier? Wszystkie podstawowe komponenty, takie jak sfere, masz juz gotowe i mozesz sobie po prostu zrobic dla nich skrypt, gdzie zdefiniujesz ich zachowanie. Ciezko to wyjasnic, jesli wczesniej z takim silnikiem nie miales stycznosci (a tak wynika z twojego postu), wiec przerob jakis podstawowy kursik, to nauczysz sie z nim pracowac
Tutaj masz tutorial na którym bazował autor filmu który zalinkowałeś: