Interesuje mnie czego najlepiej teraz używać do tworzenia gier w których mamy taki widok jak w diablo itp. Wykorzystując język C++. Unity czy coś innego?
W Unity nie wykorzystasz języka C++.
Widok taki jak w Diablo teraz raczej się robi w 3D. Więc trzeba tylko odpowiednio ustawić kamerę i oświetlenie.
Wystarczy jakiś silnik "general purpose". Z języków, w których można używać C++, Unreal Engine się nada.
Unreal sie oczywiscie nada, ale to wielka kobyla. I chyba wcela nie tak latwo robic tam cos w 2d (albo na wzor 2d). Ja proponuje godot engine na licencji MIT (wiec gra calkowicie twoja), aplikacja bardzo malo wazy i nie trzeba jej instalowac. Prostsze rzeczy mozesz smialo robic w ich gdscript (ma yt wszyscy zachwalaja, prosta skladnia ma wzor pythona), reszte spokojnie w cpp, no i latwo zrobic UI z diablo, bo silnik jakby "miesza" 2d i 3d. Community nie jest tak wielkie jak w unrealu, ale za to nastawione na open source, wiec ma to jakas atrakcyjna swobode dla uzytkownikow
Jak chcesz C++ to jest dedykowany silnik open source do tego https://github.com/flareteam/flare-engine przykładowa gra https://github.com/flareteam/flare-game A jeśli chcesz "typowy" silnik to chyba w pierwszej kolejności poleciłbym godot
Okej dzięki, flare wygrało.