Dynamiczne tworzenie obiektów - mała gra RPG

0

Cześć,

Mam problem z utworzeniem dynamicznego obiektu w moim programie. Jest to mała gra RPG w której gracz może wybrać jedną z trzech postaci. Zdefiniowałem je jako funkcje dziedziczone od klasy podstawowej ,,Postać":

public:
	Postac() {};
	int lvl = 1, exp = 0;
	virtual void awans() = 0;
};
////////////////////////////////////////////////////////////////////
class Wojownik : public Postac {
public:
	int	sila = 20;
	int	zrecznosc = 10;
	int	hp = 25;
	int	moc = 5;
	Wojownik() {};
	
void awans() //metoda okreslajaca awans postaci
	{
		lvl++;
		sila += 15;
		zrecznosc += 5;
		hp += 20;
		moc += 5;
	}
};```
(...)
Funkcja main poniżej:
//int wybor;
//cin >> wybor;
//switch (wybor)
//{
//case 1: Postac *hero = new Wojownik; break;
//case 2: Postac *hero = new Lowca; break;
//case 3: Postac *hero = new Czarodziej; break;
//}

cout << hero->hp;
hero->awans();
cout << hero->hp;

`
Gdy próbuje użyć switcha w zależności od wyboru użytkownika program nie odpala. Próbowałem zainicjować przed swichem obiekt hero:

Postac* hero = nullptr;

Niestety to również nie przyniosło efektów.

Będę wdzięczny za pomoc. Jak widzicie dopiero raczkuje w tym temacie jednak wierze, że za jakiś czas sam będę podpowiadał początkującym na tym forum, pozdrawiam :)

1

Gdy próbuje użyć switcha w zależności od wyboru użytkownika program nie odpala.

Co to znaczy? Jeżeli jest to błąd na etapie kompilacji, to podaj jego treść. Czy też program się kompiluje, a po uruchomieniu nie dzieje się to, czego oczekujesz?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1