SFML problem z kompilacją po podłączeniu biblioteki.

0

Witam,
Chciałem spróbować swoich sił w SFML, lecz za każdym razem po załączeniu biblioteki próbuje skompilować przykładowy kod (W tym przypadku testowy z oficjalnej strony) pokazuje się błąd "ld returned 1 exit status". Samą bibliotekę instalowałem 3 razy z tym samym rezultatem. Biblioteka której używam dokładnie to "GCC 5.1.0 TDM (SJLJ) - Code::Blocks - 32-bit", byłem na paru forach zagranicznych lecz efektu brak.
Z góry dziękuje za pomoc :)

Kod być może nie potrzebnie ale dla świętego spokoju go dodaje.


int main()
{
    sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(200, 200), "SFML works!");
    sf::CircleShape shape(100.f);
    shape.setFillColor(sf::Color::Green);

    while (window.isOpen())
    {
        sf::Event event;
        while (window.pollEvent(event))
        {
            if (event.type == sf::Event::Closed)
                window.close();
        }

        window.clear();
        window.draw(shape);
        window.display();
    }

    return 0;
}
2

A kompilator, którego używasz? Bo musisz mieć tę samą wersję, na której kompilowana była biblioteka.

2

Z tego co pamiętam, SFML możesz skompilować z source codu, jeżeli chcesz mieć pewność, że skompilujesz libke za pomocą takiej samej wersji kompilatora jak aplikacje.

https://www.sfml-dev.org/download/sfml/2.5.1/
Na samym dole - Source code.

Od biedy dopasuj wersję kompilatora MinGW GCC do dokładnie takiej jaką skompilowano tą bibliotekę. Ja jednak zazwyczaj preferuję kompilowanie z source codu i kompilacje aplikacji takim samym kompilatorem.

2

Biblioteka której używam dokładnie to "GCC 5.1.0 TDM (SJLJ) - Code::Blocks - 32-bit"

Oprócz tego musisz jeszcze zainstalować pasujący kompilator. Na stronie SFML byli na tyle mili, że podlinkowali odpowiednie miejsca https://www.sfml-dev.org/download/sfml/2.5.1/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1