Witam. Mam problem nwm o co chodzi w tych zadaniach, ale wydaję mi się, że trzeba je napisać na podstawie tych zdjęć do pliku C++ (Visuala).
Przepiszę mi to ktoś na C++, albo chociaż pomoże, bo nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić, z góry dziękuje :)
Zadanie 3 mam zaczęte, ale nwm czy dobrze, możecie też rzucić okiem i poprawić.
To schematy blokowe - można go nazwać specyficzną formą pseudokodu. Wystarczy, że je ogarniesz a zakodowanie rozwiązania na ich podstawie będzie trywialne.
Zbyt mało czasu mam, może ktoś bardziej chętny pomocy?
Prawie, ale chce by wszystko też wytłumaczył w komentrzach by na przyszłość było jasne, po prostu mam zbyt mało czasu by to samemu zrozumieć, a już jakiś początek będzie, oczywiście, na lekcjach łatwiej było to rozumieć przy pomocy nauczciela i formie (spisz z tablicy i pozmieniaj trochę).
Ok, weźmy na tapet pierwszy z programów:
Czy jesteś w stanie opisać słownie co tu ma się dziać?
Wkljm skn zdń, ktrch n chc m s nwt przpsć. N chc m s nwt psć płnm słwm i lcz, ż ktś zrb wszstk z mn :p
kq napisał(a):
Ok, weźmy na tapet pierwszy z programów:
Czy jesteś w stanie opisać słownie co tu ma się dziać?
Wydaję mi się, że mam podawać liczbę x i d, która za pomocą konkretnego wzoru ma mi podawać to co zawarte jest w pytaniu?
Colo X1216 napisał(a):
Wydaję mi się, że mam podawać liczbę x i d, która za pomocą konkretnego wzoru ma mi podawać to co zawarte jest w pytaniu?
Koledze chodziło o opisanie własnymi słowami kolejnych kroków algorytmu blokowego.
Nie interesuje mnie jaki jest wynik algorytmu. Schemat blokowy przedstawia poszczególne kroki (w prostokątach, rombach i zaokrąglonych prostokątach). Opisują one poszczególne kroki.
Tutaj:
- romb oznacza operację I/O (komunikacji z użytkownikiem)
- prostokąt oznacza wykonanie operacji
- sześciobok z
<>
oznacza sprawdzenie warunku - zaokrąglone prostokąty oznaczają początek i koniec.
-
:=
oznacza przypisanie wartości z prawej strony do lewej strony
Uzbrojony w tę wiedzę, jesteś teraz w stanie powiedzieć co ten algorytm przedstawia? I nie, nie chodzi mi o wysokopoziomowy widok, tylko o konkretne kroki.
Ok, wasz nauczyciel jest zły, więc może na początek coś prostszego. Opisz własnymi słowami kolejne kroki poniższego algorytmu.
Jak to ogarniesz, dasz radę i z poprzednim przykładem.
A tu ściągawka: