Programy matematyczne, problem.

0

Witam. Mam problem nwm o co chodzi w tych zadaniach, ale wydaję mi się, że trzeba je napisać na podstawie tych zdjęć do pliku C++ (Visuala).
Przepiszę mi to ktoś na C++, albo chociaż pomoże, bo nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić, z góry dziękuje :)
Zadanie 3 mam zaczęte, ale nwm czy dobrze, możecie też rzucić okiem i poprawić.

4

To schematy blokowe - można go nazwać specyficzną formą pseudokodu. Wystarczy, że je ogarniesz a zakodowanie rozwiązania na ich podstawie będzie trywialne.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Schemat_blokowy

0

Zbyt mało czasu mam, może ktoś bardziej chętny pomocy?

0

Prawie, ale chce by wszystko też wytłumaczył w komentrzach by na przyszłość było jasne, po prostu mam zbyt mało czasu by to samemu zrozumieć, a już jakiś początek będzie, oczywiście, na lekcjach łatwiej było to rozumieć przy pomocy nauczciela i formie (spisz z tablicy i pozmieniaj trochę).

1

Ok, weźmy na tapet pierwszy z programów:

Czy jesteś w stanie opisać słownie co tu ma się dziać?

4

Wkljm skn zdń, ktrch n chc m s nwt przpsć. N chc m s nwt psć płnm słwm i lcz, ż ktś zrb wszstk z mn :p

0
kq napisał(a):

Ok, weźmy na tapet pierwszy z programów:

Czy jesteś w stanie opisać słownie co tu ma się dziać?
Wydaję mi się, że mam podawać liczbę x i d, która za pomocą konkretnego wzoru ma mi podawać to co zawarte jest w pytaniu?

2
Colo X1216 napisał(a):

Wydaję mi się, że mam podawać liczbę x i d, która za pomocą konkretnego wzoru ma mi podawać to co zawarte jest w pytaniu?

Koledze chodziło o opisanie własnymi słowami kolejnych kroków algorytmu blokowego.

2

Nie interesuje mnie jaki jest wynik algorytmu. Schemat blokowy przedstawia poszczególne kroki (w prostokątach, rombach i zaokrąglonych prostokątach). Opisują one poszczególne kroki.

Tutaj:

  • romb oznacza operację I/O (komunikacji z użytkownikiem)
  • prostokąt oznacza wykonanie operacji
  • sześciobok z <> oznacza sprawdzenie warunku
  • zaokrąglone prostokąty oznaczają początek i koniec.
  • := oznacza przypisanie wartości z prawej strony do lewej strony


Uzbrojony w tę wiedzę, jesteś teraz w stanie powiedzieć co ten algorytm przedstawia? I nie, nie chodzi mi o wysokopoziomowy widok, tylko o konkretne kroki.

3

Ok, wasz nauczyciel jest zły, więc może na początek coś prostszego. Opisz własnymi słowami kolejne kroki poniższego algorytmu.
Jak to ogarniesz, dasz radę i z poprzednim przykładem.

title

A tu ściągawka:
title

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0