Hej wszystkim!
Na studiach otrzymałam zadanie do realizacji, które polega na stworzeniu odpowiedniej bryły w OpenGL oraz wykonaniu na niej różnych przekształceń. Jestem całkowicie nowa w tym temacie i o ile budowa samej bryły nie sprawiła większych problemów to kolejne punkty zadania już tak. Jak powinnam rozumieć zdanie: "Następnie do sceny należy dodać „obserwatora”, który dla potrzeb tego projektu może być punktem lub dowolną figurą." W OpenGL z tego co przeczytałam to nie definuje się obserwatora ale dokonuje odpowiednich transformacji. https://stackoverflow.com/questions/16925000/where-stands-the-observer-with-respect-to-the-opengl-coordinate-system
Ponadto do „obserwatora” należy dołączyć wektory skierowane do każdej ściany bryły oraz dodać możliwość zmiany pozycji, a wraz z nią podążania wektorów, poprzez obsługę klawiszy WSADQE. I tutaj moje kolejne pytanie jak dodać wektory skierowane do ściany bryły i jak rozumieć sterowanie klawiszami QE: Q to wektor skierowany do przodu, a E do tyłu?
Na ten moment wektory ukladu współrzędnych rysuję w taki sposób:
glBegin(GL_LINES);
glColor3f(1,1,1);
glVertex3f(10,0,0);
glVertex3f(-10,0,0);
glVertex3f(0,10,0);
glVertex3f(0,-10,0);
glVertex3f(0,0,10);
glVertex3f(0,0,-10);
glEnd();
Przepraszam bo pewnie temat i problem jest prosty ale niestety dla mnie stanowi problem.
Będę wdzięczna za jakiekolwiek sugestie.
Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia