Tworzenie questów

0

Witam. Jestem w trakcie tworzenia konsolowej gry w c++. Zatrzymałem się na tym jak w najlepszy sposób stworzyć questy. Każdy quest powinien być osobną funkcją typu void czy jest lepszy sposób na to?

5

Zadałeś pytanie trochę na modłę „jadę na wakacje; za Wrocławiem skręcić w lewo?” — nie podałeś nam prawie żadnych informacji, więc właściwie nie sposób sensownie doradzić… Nie wiemy nic o architekturze Twojej gry.

Ale zazwyczaj chcesz mieć logikę programu oddzieloną od nie-programistycznej zawartości tak mocno, jak tylko się da. Czyli, na przykład, mieć klasę której instancje będą poszczególnymi questami, która sobie będzie opis zadania wczytywała z jakichś zewnętrznych plików (byś nie musiał przekompilowywać całości tylko po to, żeby coś zmienić czy dodać).

Przy czym to dalej jest rada w stylu „za Wrocławiem jednak jedź na południe”…

0

Nie, nie rób tego kodem (przynajmniej nie C++).
Quest powinien być opisany w jakimś pliku konfiguracyjnym, który łatwo zmieniać.
Może być to xml/JSon lub cokolwiek innego co wolisz.

Funkcje/klasy opisujące questy mają być na tyle abstrakcyjne, że dowolny quest możesz opisać obiektami tych klas.
Potem tylko zbudować relacje między obiektami podczas wczytywania tego pliku i gotowe. Będziesz mógł dowolnie modyfikować "przygodę" dodawać nowe itp bez przebudowywania czegokolwiek.

0

sfml to protip

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1