Projekt wieloplatformowy w visual studio 2017 oparty o wxwidgets kompilacja makefile

0

Czy istnieje jakiś sposób, żeby w visual studio 2017 wygenerować plik makefile, tak, żeby projekt utworzony pod windowsem w vs studio, dało się skompilować na linuxie poleceniem make?
Chodzi mi o taką sytuację:

  1. Robię jakiś program za pomocą visual studio, gdzie mam wszystko poustawiane pod wxwidgets
  2. Generuję plik makefile i wrzucam projekt wraz z tym plikiem
  3. Odpalam kompa z linuxem albo np. platformę typu raspberry pi i ściągam sobie projekt poleceniem git clone,
  4. Mając gotowy projekt z makefile'em używam make a następnie po kompilacji program działa.
3
Mirai napisał(a):

Czy istnieje jakiś sposób, żeby w visual studio 2017 wygenerować plik makefile, tak, żeby projekt utworzony pod windowsem w vs studio, dało się skompilować na linuxie poleceniem make?
Chodzi mi o taką sytuację:

  1. Robię jakiś program za pomocą visual studio, gdzie mam wszystko poustawiane pod wxwidgets
  2. Generuję plik makefile i wrzucam projekt wraz z tym plikiem
  3. Odpalam kompa z linuxem albo np. platformę typu raspberry pi i ściągam sobie projekt poleceniem git clone,
  4. Mając gotowy projekt z makefile'em używam make a następnie po kompilacji program działa.

Proponuję zrobić projekt w CMake. Możesz wtedy z niego wygenerować projekt osobno dla Visual Studio i osobno makefile, wybierasz tylko inny generator.

2

cmake to nie kompilator, ale generator projektów (menadżerów budowania).
Opisujesz w nim swój projekt (lista źródeł, genratory kodu, ściągnie zależności, testowanie), uruchamiasz, a on generuje ci pliki projektu w wymaganym formacie.
Możliwości jest sporo: https://cmake.org/cmake/help/v3.17/manual/cmake-generators.7.html

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1