Nauka c++ w unreal engine

Odpowiedz Nowy wątek
2019-05-09 08:21
0

Aktualnie jestem w trakcie czytania książki Stephena Prata o C++, chciałabym programować gry w Unreal Engine 4, ale nie wiem czy najpierw nauczyć się obsługiwać blueprints w UE4, czy skończyć książkę. Jak powinnam zrobić?

Nie wiem również, czy samo przeczytanie książki wystarczy, aby napisać coś w tym silniku w c++. Może ten kod musi specjalnie wyglądać? Albo używać jakiś bibliotek? Jak to właściwie wygląda z C++ w UE4? Polecacie jakieś kursy, poradniki, książki aby pisać tam w C++?

Z góry dzięki :)

Pozostało 580 znaków

2019-05-09 08:29
4

Koleżanka widzę z grubej rury, zamiast pisać w C++ Hello Worldy to chce gry od razu...:]
Skończ dziewczyno wpierw książkę, dopiero jak koncepcje klas, dziedziczenia, wirtualności, operatorów, wyjątków, wielowątkowości oraz szablonów będziesz miała w małym palcu zainteresuj się zagadnieniami obsługi przestrzeni 3D - kamery, sceny, transformacje macierzy itd., a do tego obsługa klawiatury, myszy, i ewentualnie jakiś kontrolerów/kinectów; przy okazji coś i z modelowania 3D oraz teksturowania trzeba by dotknąć. Dopiero mając takie podstawy można na serio myśleć o używaniu silnika 3D.
Materiału na lata.
Nie mówiąc o tym, że bez znajomości języka angielskiego umożliwiającej swobodne czytanie dokumentacji i odpowiedzi na forum UE4 ani rusz.


"Sugeruję wyobrazić sobie Słońce widziane z orbity Merkurego, a następnie dupę tej wielkości. W takiej właśnie dupie specjalista ma teksty o wspaniałej atmosferze, pracy pełnej wyzwań i tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Pracuje się po to, żeby zarabiać, a z resztą specjalista sobie poradzi we własnym zakresie, nawet jeśli firma mieści się w okopie na granicy obu Korei."
-somekind,
konkretny człowiek-konkretny przekaz :]
edytowany 1x, ostatnio: MasterBLB, 2019-05-09 08:30
Umiem pisać hello worldy, a nawet powiem że więcej, więc nie jest tak słabo :) Plus angielski u mnie jest na dobrym poziomie, nie mam problemów z czytaniem takich rzeczy. A chciałabym wiedzieć jak jest z tym kodem w UE, jakieś książki na przyszłość? - afra57 2019-05-09 08:41
To skoro tak Siosto @afra57 obczaj https://docs.unrealengine.com/en-us/ , a szczególnie "Get started". Ja swego czasu próbowałem się z UE3 i poległem, ale wtedy w wersji darmowej oparty był o jakiś cudaczny, ichni język skryptowy. UE4 jest już dostępny w C++ jak Swaróg przykazał, i z tego co kojarzę opinię ludzi to ponoć jeden z najlepiej napisanych publicznych kodów źródłowych. Aż sam z ciekawości po pracy obaczę. - MasterBLB 2019-05-09 09:33
Dzięki :D - afra57 2019-05-09 09:37

Pozostało 580 znaków

2019-05-09 08:41
1

Przejrzyj sobie
https://github.com/tomlooman/SimpleFPSTemplate
Przyjrzyj się kodowi C++, zobaczysz na jakim poziomie jest twój C++ i czy możesz już coś tworzyć w UE4.

Dzięki wielkie :) - afra57 2019-05-09 08:45

Pozostało 580 znaków

2019-05-09 09:20
0

Obczaj jakieś kursy na YouTubie. Krok po kroku poznasz metodologię działania.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0