Jak wywoływać konstrukor

0

Przykład:
Mam klasy Układ i Punkt
Punkt ma konstruktor Punkt(int x, int y)
W klasie Układ chciałbym mieć Punkt. Co powinienem zapisać w pliku nagłówkowym, a co w cpp?
Czy powinienem zdefiniować konstruktor domyślny i np. w konstruktorze Układu użyć funkcji punkt.create(int x, int y) i co w sytuacji gdy mam tablice punktów. Jakie są wzorcowe sposoby definiowania instancji klas?

1

To, czy powinieneś zaoferować konstruktor domyślny musisz wiedzieć sam, nie powinna być to decyzja podyktowana jakimś detalem implementacyjnym.

Nie ma znaczenia w tym problemie gdzie umieszczasz kod, ale wywołanie konstruktora może wyglądać tak:

struct Punkt{
    int x;
    int y;
};

struct Uklad{
    Uklad(int x, int y) : p(x, y) {}
    Punkt p;
};

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1