Zagrajmy w Chińczyka

0
#include<iostream>
using namespace std;
class Kostka
{
	private:
		int sciany[6];
	public:
		Kostka()
			int pokaz();
		{
sciany[0]=1;
sciany[1]=2;
sciany[2]=6;
sciany[3]=5;
sciany[4]=4;
sciacy[5]=3;	
		}
		void odwroc(char litera)
		{

			int liczba;
			if(litera=="N")
			{
				liczba=sciany[0];
				sciany[0]=sciany[3];
				sciany[3]=sciany[2];
				sciany[2]=sciany[1];
				sciany[5]=liczba;
			}
			else if(litera=="S")
			{
				liczba=sciany[0];
				sciany[0]=sciany[1];
				sciany[1]=sciany[2];
				sciany[2]=sciany[3];
				sciany[3]=liczba;

			}
			else if(litera=="E"){
				liczba=sciany[0];
			sciany[0]=sciany[5];
			sciany[5]=sciany[2];
			sciany[2]=sciany[4];
			sciany[4]=liczba;
			}

			else if(litera=="W"){
				liczba=sciany[0];
			sciany[0]=sciany[4];
			sciany[4]=sciany[2];
			sciany[2]=sciany[5];
				sciany[5]=liczba;


		}
		}


};
int Kostka:pokaz()
{
	return sciany[0];
}
int main()

{
Kostka K;
char p;
cin>>p;
while(p






}

title
Napisz program symulujący poruszanie sześciennej kostki do gry po płaskim stole. Możesz założyć, że kostka nie śliga się ani nie skacze. Każdy ruch jest obrotem o 90 stopni w wybranym kierunku. W ustawieniu początkowym ścianka oznaczona numerem 1 zwrócona jest do góry, ścianka oznaczona numerem 2 na północ (N), zaś ścianka oznaczona numerem 3 na zachód (W), patrz rysunek. Dodatkowo kostka ma tę własność, że suma wartości dwóch przeciwległych ścianek wynosi 7.

Program powinien wczytać ze standardowego wejścia sekwencję ruchów w postaci N, S, E lub W, a następnie wydrukować na standardowe wyjście liczbę oczek znajdującą się na górnej ściance kostki.

Uwaga: Do rozwiązania zadania użyj przygotowanej przez siebie klasy symulującej zachowanie kostki.

Przykładowe wejście:
N S S S E E N

Przykładowe wyjście:
2

Co tu jeszcze poprawić?

1

Na przykład to @Nency Black żeby po skopiowaniu z neta spróbować skompilować u siebie zanim wrzucisz na forum :]

3

Strategia polegająca na skopiowaniu rozwiązania którego się nie rozumie, kodu którego nie potrafi się sformatować, i prośby "proszę popraw", w programowaniu (generalnie) nie działa :-/
I to było bez złośliwości.
Rozwiązanie nie jest optymalne i ma błędy składni które wyłapie dowolne środowisko programowania oraz osoba która cokolwiek robiła na zajęciach z programowania.

0

Zdefiniuj sobie taki enum:

enum DiceSides {
    Top,
    Bottom,
    West,
    East,
    South,
    North
};

I zastąp te dziwne liczby 0-5 (używane jako indeks) tymi wartościami. Wtedy będziesz w stanie zrozumieć co się dzieje i co jest źle.

Zresztą używanie tablicy, po której się nie iteruje mija się z celem istnienia tablic.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1