Cześć mam za zadanie napisac program "Balonik"
Wykonaj program jak w temacie, na podstawie poniższych wytycznych:
- Napisz klasę balonik, której zmiennymi publicznymi będą wysokosc [m] i srednica [cm]. Klasę należy zaopatrzyć w funkcję do zmiany wysokości zmien_wysokosc, której argumentem będzie przyrost wysokości.
- Napisz funkcję globalną pompuj, służącą do pompowania baloników, której argumentami będą obiekt typu balonik oraz ilość wtłaczanego powietrza [dm3].
Funkcja powinna przeliczać podaną objętość na średnicę balonika na podstawie
wzoru: V= (pi*D^3)/6 - Zdefiniuj trzy obiekty typu balonik – czerwony, zielony i niebieski oraz zademonstruj działanie powyższych funkcji.
#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;
class Balonik{
public:
float wysokosc;
float srednica;
float zmienWysokosc(float przyrostWysokosci){
return wysokosc+=przyrostWysokosci;
}
};
float pompuj(Balonik balonik,float powietrze){
float srednica;
return srednica = cbrt((6*powietrze)/3.14)*10;
}
int main() {
Balonik czerwony,zielony,niebieski;
cout << "Bierzemy wszystkie 3 baloniki i napelniamy je powietrzem..."<<endl;
cout << "Balonik czerwony napelniony jest 7 dm3 powietrza i ma srednice " << pompuj(czerwony,7) << " cm\n";
cout << "Balonik zielony napelniony jest 14 dm3 powietrza i ma srednice " << pompuj(zielony,14) << " cm\n";
cout << "Balonik czerwony napelniony jest 29 dm3 powietrza i ma srednice " << pompuj(czerwony,4) << " cm\n";
return 0;
}
Jakoś nie jestem przekonany do tego co napisałem, tzn liczyć liczy dobrze ale nie jestem pewien czy to do końca jest obiektowe