problem z tablica obiektow w klasie

0

Cześć mam problem z tą częścia zadania i nie mam pojecia jak to napisac. szukałem na internecie ale nic nie mogłem znaleŹć. oto treść:

zdefiniuj strukture Town posiadajaca pola:
-zmiennoprzecinkowe wartosci x,y,r
-nazwa

Zdefiniuj klase Map posiadajaca tablice obiektow klasy Town. Map przyjmuje w konstruktorze stała tablicę obiektów klasy Town oraz jej rozmiar. ...

Pomoże mi ktoś z napisaniem tego konstruktora i zdefiniowaniem tablicy obiektow Town w klasie Map ?

2

Ale z czym konkretnie masz problem? Pokaż co do tej pory zrobiłeś. Definicja tablicy obiektów Town w klasie Map będzie wyglądać tak samo jak definicja innych pól, choćby x, y, r.
Jako podpowiedź do konstruktora: tablica jako parametr funkcji/konstruktora przekazywana jest przez wskaźnik, a wtedy jej rozmiar nie jest znany, więc zapewne prowadzącemu chodzi też o kolejny parametr w którym przekażesz rozmiar tej tablicy.

0

Dziwna ta klasa

#include "Town.h"

class Map {
    Town *tab;
public:
    Map(const Town tab[], int size) : tab{new Town[size]}{};
};
1

Brakuje destruktora, bo teraz jest wyciek pamięci.
https://dsp.krzaq.cc/post/176/ucze-sie-cxx-kiedy-uzywac-new-i-delete/

0

To nie jest gotowa klasa, kolega sobie dopisze, gotowcom mówimy nie :)
Poza tym nie wiadomo co co jest "nazwa"

0

To nie jest gotowa klasa, kolega sobie dopisze, gotowcom mówimy nie :)
Poza tym nie wiadomo co co jest "nazwa"

Ale widać, że kolega jest początkujący, więc mógłby wyjść z założenia, że kod jest gotowy. Poza tym nie warto pokazywać złych nawyków w postaci new i delete

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1