Nazwa zmiennej z wartosci innej zmiennej

0

Cześć!
Mam pytanie do jakiegoś kozaka z C++ (chyba, że to o co pytam jest bardzo proste ale nie wiem tego).
Otóż chciałbym by w pętli były tworzone kolejne struktury ale o nazwach nadawanych przez użytkownika.
Chodzi oto, że nie wiadomo ile będzie tych struktr, więc będą one dynamiczne.
Więc by nadać nazwę zmiennej strukturalnej trzeba by wybrać wartość ze zmiennej typu string. Jeżeli się nie do to jeszcze wchodzi w grę by wybrać wartosc ze zmiennej typu int. Ale nawet tutaj nie jestem w stanie wpaść na to, jak to zrobić.
Pomoże ktoś?
I miałbym pytanie, czy wtedy te struktury nie muszą być dynamiczne?

Z góry dziękuję wszystkim!

3

Rozumiem, że chciałbyś coś działającego mniej więcej tak:

int a, b;
string name = get_name();
eval(name) = 42;

I w zależności od tego czy użytkownik poda a czy b, to do odpowiedniej zmiennej przypisana będzie wartość.

Jeśli dobrze rozumiem, to nie da się. Możesz za to użyć jakiegoś kontenera, np. std::map (albo std::unordered_map)

0
struct ItemST{	// struktura
	char Name[16],	// nazwa
		 SizeOf,	// wielkosc zmiennej
		*Value;		// wartość zmiennej
	int AMT;		// rozmiar tablicy w tablic
}*Item;			// nasza tablica

??
//Edit:
dzięki Item możesz utworzyć tyle tablic ile chcesz
SizeOf przechowuje rozmiar twojej zmiennej w tablicy jak np.
int Array[15] to wiadomo Int przeważnie ma 4 bajty więc SizeOf = 4 np.
a Value to po prostu kolejna tablica przechowująca bity
Name to oczywiście nazwa
a AMT to np. rozmiar naszej tablicy w tablicy czyli np. robimy se

Item[5] w którym masz Value[10] gdzie każdy value ma wielkość np. 3 bajtów więc w teorii Value[30] :x... pokombijnuj jak chcesz :D

mi się czegoś takiego pisać nie chce dla cb :P

ale ja polecałbym już zrobić sobie jakiegoś super long long long long long long .............. long long inta i po prostu przechowywać to jako liczbę
no chyba że jeszcze zamienisz se order znaków zamiast korzystać z ASCII :x...

sporo byłoby roboty by zrobić sobie coś takiego...
ale da się...
//Edit2:
np. przyjmijmy że chcemy zrobić tablicę 40 Intów o nazwie "Moja tablica"
więc

Item = new ItemST [1];	// aby zrobić ta tablica
Item[0].Name = "Moja Tablica";
Item[0].SizeOf = 4;		// bo chcemy Inty !...
Item[0].AMT = 40;		// bo chcemy 40 intów w tablicy !...
Item[0].Value = new char [Item[0].AMT * Item[0].SizeOf];

tylko musisz sobie sam już zrobić funkcje która
znajdzie twoją tablice po nazwie... dlatego polecam
przekonwertować stringa na liczbę i potem po prostu
wyszukiwać przez np. ID powiedzmy że zamiast char Name mielibyśmy
int ID; które przechowywałoby wartość przemnożonych przez siebie
wszystkich znaków z oryginalnej nazwy

podając tą samoą nazwe wynik mnożenia będzie zwracać zawsze to ID

mogłem coś namieszać w kodzie ale to sobie poprawisz :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1