Symulowanie wciśnięcia klawisza Windows

0

Wiem, że jest dużo takich tematów, ale wszędzie sugerowali użycie SendMessage(okno, WM_CHAR, 0x43, 0); lub SendMessage(okno, WM_KEYDOWN, 0x43, 0); ( wciśnięcie C ). Mi oba te sposoby nie działają. Dodam, że SendMessage(okno, WM_DESTROY, NULL, NULL); pozytywnie skutukuje zamknięciem wybranego okna, więc problem jest raczej z nadawaną wiadomością, a nie z hwnd, czy tp. Dodam, że testowałem swój program na rozmaitych programach od notepada++ po mój kalkulator.

1

Na całym świecie tysiące programistów piszących od wielu lat kod dla WinAPI jakoś to wykorzystują, ale Tobie nie działa. Pytanie - czy sposób jest zły, czy może Ty coś skopałeś? ;)

Podejrzewam, że opcja numer 2, Ale ciężko cokolwiek powiedzieć, bo nie chciało Ci się wrzucić tutaj swojego kodu. Bez niego naprawdę trudno jest pomóc.

Możesz rzucić też okiem na https://stackoverflow.com/questions/2476917/cant-send-key-to-window-with-sendmessage - jest tam kilka porad, które mogą Ci się przydać.

0

Oto mój kod:

#include <windows.h>

int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow)
{
	
	HWND okno=FindWindow(NULL, "Jakiś program");

	if( !okno )
	{
		
		MessageBox(NULL, "Nie ma okna!","Error!",MB_ICONEXCLAMATION|MB_OK);
		
	}
	else
	{
		
		MessageBox(NULL, "Start?","",MB_ICONEXCLAMATION|MB_OK);
		
		//Tutaj próbowałem wszystkich tych sposobów:
		
		//SendMessage(okno, WM_CHAR, 0x43, 0);
		//SendMessage(okno, WM_KEYDOWN, 0x43, 0);
		//PostMessage(okno, WM_KEYDOWN, 0x43, 0);
		
	}
	
	return 0;
	
}
0

Właściwie to udało mi się zasymulować wciśnięcie klawisza w notatniku i kalkulatorze takimi funkcjami jak SendInput, czy keybd_event. Chodzi mi jednak o robienie tego w grze, która w ogóle nie reaguje na uruchomienie mojego programu.

1

Z grą może być taki problem, że ma własny mechanizm obsługi zdarzeń, inny niż eventy windowsa przesyłane do funkcji callback. Spróbuj zasymulować przesłanie alt+tab albo alt+esc do gry kiedy ma nastawiony fokus.

0
MasterBLB napisał(a):

Z grą może być taki problem, że ma własny mechanizm obsługi zdarzeń, inny niż eventy windowsa przesyłane do funkcji callback. Spróbuj zasymulować przesłanie alt+tab albo alt+esc do gry kiedy ma nastawiony fokus.

Wysłałem do niej alt+f4. Zadziałało. Czy to oznacza, że nie da się nią sterować eventami?

1

A czy to jest może gra działająca w oparciu o DirectX?

3

No to trzeba było od razu napisać pierwszego posta w stylu "staram się programowo przesyłać wciśnięcia klawiszy do gry działającej w DirectX" :P Niestety, mam dla Ciebie wiadomość: masz problem :(

Poczytaj sobie chociażby tutaj - https://stackoverflow.com/questions/35138778/sending-keys-to-a-directx-game
Taki cytat z w/w linku, który ładnie oddaje problem, z którym masz do czynienia:
This may work if the target window looks only at the message and ignores the actual key state. DirectX apps will generally pay attention to the actual keyboard state and will ignore your sent messages..
Aczkolwiek dobra wiadomość - podają w tym wątku alternatywny sposób rozwiązania problemu. Jakaś iskierka nadziei jeszcze się tli ;)

1

Jeśli Bracie @Roman Kwaśniewski koniecznie i absolutnie musisz do tej gry coś wysłać, to chyba pozostaje Ci tylko zabawa bezpośrednio z buforem klawiatury.

0

A takie coś zadziała ? ;x...

INPUT Key;
char ar = 'A'; // aby nacisło A !
Key.ki.wVk=(char)ar;
Key.ki.dwFlags=0;
SendInput(1,&Key,sizeof(INPUT));
Key.ki.dwFlags=KEYEVENTF_KEYUP;
SendInput(1,&Key,sizeof(INPUT));
0

OK, znalazłem jakąś funkcję SetKeyboardState() , która powinna ustawiać stan bufora i mam taki kod:

BYTE* myBytes = new BYTE[256];
	GetKeyboardState(myBytes);

	myBytes[VkKeyScanA('c')] = 1;
	
	SetKeyboardState(myBytes);

Ten kod nie działa. Nie wiem tylko, czy jest to kolejna nieudana próba symulacji wciśnięcia klawisza c w mojej grze, czy ten kod nie powinien działać. Nie jest dziwne, że ten kod nie działa dla kalkulatora skoro opiera się on na eventach.

1

A dajesz przerwy czasowe pomiędzy eventami? Sleep() i odczekanie kilku/kilkudziesięciu milisekund często pomaga.
SetForegroundWindow() obowiązkowo na początku.

0

Ok, wróciłem do metody z SendInput() . Okazało się, że ona wcale tak zupełnie nie nie działa. Mam taki oto kod:

        INPUT ip;
	ip.type = INPUT_KEYBOARD;
	ip.ki.time = 0;
	ip.ki.wVk = 0;
	ip.ki.dwExtraInfo = 0;
	ip.ki.dwFlags = KEYEVENTF_SCANCODE;
	ip.ki.wScan = 0x43;
	
	SetForegroundWindow(windowHandle);
	SendInput(1, &ip, sizeof(INPUT));
	
	Sleep(50); 
	
	ip.ki.dwFlags = KEYEVENTF_KEYUP;
	
	SetForegroundWindow(windowHandle);
	SendInput(1, &ip, sizeof(INPUT)); 

Po jego wykonaniu w grze wyświetla się menu co normalnie robi się przyciskiem F9 ( według dokumentacji microsoftu 0x43 to kod klawisza c ). To samo dzieje się kiedy używam VkKeyScanA('c')

1

OK, problem rozwiązany. SendInput działa znakomicie. Gra miała po prostu pozmieniane kody klawiszy np. F to 0x21 ( 33 ), a nie 0x46

1

Nie „gra ma pozmieniane kody klawiszy”, tylko nie doczytałeś dokumentacji.
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/desktop/api/winuser/ns-winuser-tagkeybdinput

Operujesz na scancode'ach które nie są kodami ASCII.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1